Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

19.12.2003 17:41

Дві рецензії(“У всій красі” Содерберґа і “Демонічний коханець” Ассаяса)

Аксінья Куріна, KINO-KOЛО (20)

У ВСІЙ КРАСІ/FULL FRONTAL (101’, CША, 2002), сценарист: Коулман Гау, режисер: Стівен Содерберґ, оператор: Стівен Содерберґ (у титрах – Пітер Ендрюс), актори: Джулія Робертс, Дейвід Духовни, Кетрін Кінер, Нікі Кетт, Бред Пітт.

Содерберґ після “Трафіка” казав, що краще робити фільми з великим бюджетом у м’ясорубці великих студій, а тепер планує відкрити свою студію, бо наявна система не дає режисерам можливостей перейматися мистецтвом. Крім того, знічев’я знайшов час, щоб зробити дешеве й експериментальне кіно – “У всій красі” (бюджет – усього $2 000 000). Спочатку Содерберґ жартував, що це буде сиквел “Сексу, брехні і відео”. В якомусь сенсі, так і вийшло. Не за сюжетом, а за проблемами. “Ми вороги самі собі, підводимо себе частіше, ніж нас підводять інші; ми не спроможні побудувати взаємини з людьми, з якими повинні бути близькими. Хтось з моїх героїв не спроможний зійтись із людьми, і тому знайомиться і спілкується з ними через інтернет, використовуючи псевдонім, хтось може спілкуватися з іншими тільки на роботі, ми добровільно йдемо від інших. От про що мій фільм”, – каже Содерберґ. Схоже на крик душі. Така варіація на тему “багаті теж плачуть”.

Содерберґ пропонує зворотний бік Голлівуду: набір персонажів, що існують у кіні або навколо цього світу. Всіх їх режисерові жаль, вони дуже забезпечені люди середнього віку, вони поспішають на свято, але вони дуже нещасливі, бо їх ніхто не любить. І вони нікого не спроможні покохати. Вийшла меланхолійна комедія. На перший погляд така простенька, з придуркуватими героями – не люди, а суцільні комплекси. Але гумор не завжди прочитується, як і самоіронія режисера, взагалі схоже, що він таким чином випустив пару, що накопичилася під час роботи на “Трафіком” і “11 друзями Оушена”. Добра була компанія: Джулія Робертс, Дейвід Духовни, Бред Пітт, от і відтягнулися, поспілкувалися і, крім того, кіно зробили. Джулія Робертс дуже захопилася роботою з Содерберґом. До речі, про компанію. “У всій красі” ввійде до історії кіна як фільм, де вперше роздяглася Джулія Робертс, яка в рейтинґах значиться, як найдорожча акторка Америки. Взагалі рекламні стратегії на цьому і будувалися. Тут усе справжнє, як от і зірки, що іронійно грають життя поза зоряним іміджем. Схоже на самопародію, може, з цієї причини трохи переграють. Режисерська манера, з якою зроблений фільм, відзначена мінімалізмом, якщо додати ручну камеру, то вийшла б справжня “Догма”.

ДЕМОНІЧНИЙ КОХАНЕЦЬ/DEMONLOVER (129’,Франція, 2002), сценарист і режисер: Олів’є Ассаяс, оператор: Дені Ленуар, актори: Конні Нільсен, Шарль Берлінґ, Джина Ґершон, Хлое Савіньї.

“Демонічний коханець” – авторська стрічка, хоча і “проамериканська”. Сам Ассаяс каже, що він є шанувальником американського кіна, бо, незважаючи на поверховість, там можна натрапити на моменти великого драматизму. Останнє він вирішив принести до свого фільму. В цьому випадкові його американізм – це межовий естетизм, свідомий вибір, тобто авторська позиція. До того, як прийти до кіна, Ассаяс був кінознавцем, писав у Cahiers du cinema і публікував монографії.

Красуня років 30-ти, із зовнішністю екс-моделі: безтурботні сині очі, довгі ноги, нерухома міміка. Діана (Конні Нільсен) – не жінка, а снігова королева, її цікавить тільки кар’єра. Слід згадати, що до великого кіна Конні Нільсен потрапила після того, як знялась у невеличкій ролі доньки сатани у фільмові “Адвокат диявола” Тейлора Гекфорда. Вибір Олів’є Ассаяса цілком виправданий. Тому що простір фільму нагадує віртуальний простір гри, а головна героїня до котрогось часу переходить на все більш і більш складні рівні. Діана подібніша на віртуальну героїню, ніж якась собі Лара Крофт у виконанні тілесної Анжеліни Джолі. “Демонічний коханець” – це пекло в стилістиці гай-тек: холодні кольори офісів транснаціональних корпорацій, дорогих ресторанів, квартир, авт. Світ недружній, небезпечний. Це враження посилює музика, яку зробили для “Демонічного коханця” Sonic Yоuth, культовий гурт 1980-х, що будував свою музику не на мелодії, а на використанні шумів.

Діана опиняється в зоні військових дій: за контроль над світовим ринком змагаються дві мегакорпорації, що розповсюджують порноанімацію в інтернеті. Великі гроші – великі злочини, промисловий шпіонаж. До речі, тут дуже модна тема – заборонені види порна, що існують в мережі, інтерактивні сайти катування. Але в “Демонічному коханцеві” це так представлено, що не відомо, чи це справжні події або лабіринт свідомости Діани. За словами самого Ассаяса, дія “Демонічного коханця” розгортається в уявному світі, на межі фантастичного: “Ми самі перебуваємо десь поміж реальними людьми і тим, як вони себе уявляють. Я впевнений, що одна з характерних рис сучасного світу – це важливість фантастичного життя, що вона зростає”.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com