Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

18.02.2004 10:57

Країна духів як образ анімаційної студії(“Сен-Чигіро...” в полоні Кіноклубу KINO-KOЛО)

Алік Шпилюк

В середу, 18 лютого, в Кіноклубі KINO-KOЛО, що проводить свої вечори у київській книгарні-кав’ярні “Бабуїн” (вул. Богдана Хмельницького, 39), ми продовжуємо показ фільмів, присвячених Берлінському міжнародному кінофестивалю. Отже, о 19:00 демонструватиметься фільм-володар “Золотого ведмедя” 2002 року – японська анімаційна стрічка “Сен-Чигіро в полоні у духів”. Його режисер – знаменитий Гаяо Міядзакі. Ця картина була потрапила до нашого прокату під назвою “Віднесені духами”. (Нагадаємо, що вона отримала “Золотого ведмедя” на рівних з ігровим британо-ірландським фільмом Пола Ґрінґраса “Кривава неділя”/Bloody Sunday).

СЕН-ЧИГІРО В ПОЛОНІ У ДУХІВ (ВІДНЕСЕНІ ДУХАМИ)/СЕН ТО ЧИГІРО НО КАМІКАКУШІ/SPIRITED AWAY (125’, Японія, 2001), сценарист і режисер: Гаяо Міядзакі, аніматори: Масаші Андо, Кітаро Косака, Меґумі Каґава, ролі озвучили: Румі Гіраґі, Мію Іріно, Марі Нацукі, Тацуя Ґашуїн, Рюносуке Камікі.

Отримавши 2002 року на “Берлінале” одного з “Золотих ведмедів”, анімаційна стрічка “Сен-Чигіро в полоні у духів” – єдина серед ігрових фільмів головного конкурсного показу Берлінського кінофестивалю – остаточно підтвердила поважне місце японських “аніме” у світовому кінематографі. Її режисер Гаяо Міядзакі – автор всесвітньовідомих анімаційних картин “Мій сусід Тоторо”, “Наусікая з долини вітрів” та “Принцеса Мононоке”, а також найяскравіших манґа. Його вважають своїм учителем не тільки багато аніматорів, а й, скажімо, режисери “Матриці”. Цього разу він досяг вершин як художнього, так і комерційного успіху, адже “Чигіро” побила всі касові рекорди в Японії і вдало прокрокувала рештою планети. У цій стрічці вперше у світі використано всі технічні новації, пов’язані з обробкою зображення і звуку, і досягнуто оптимальної комбінації і гармонійности між “ручною” анімацією і комп’ютерною графікою.

Дивимося казку про 10-річну дівчинку, яка опиняється в дивовижній країні, населеній богами й духами, і повинна власними силами врятувати не тільки себе, але і своїх батьків та друзів, утримує глядачів у напруженні протягом 2 годин. При цьому, як і будь-який витвір справжнього мистецтва, фільм має багатошарову структуру – тут є й традиційний етнографічний рівень, і ставляться глибокі морально-етичні питання, і є одверта екологічна спрямованість, і явні алюзії зі світовою класикою, передусім з “Алісою в країні чудес”, і навіть іронійно-пародійні елементи, адже за словами автора, “країна духів – це образ великої анімаційної студії”. Мабуть, недаремно Міядзакі вважається в Японії режисером рівня Акіри Куросави, який іще 1984 року так оцінив свого колеґу: “Ми з ним з однієї школи, ми маємо однакову впевненість у своєму шляху, однаковий смак до великомасштабних людських історій. Та коли критики починають порівнювати наші роботи, мені ніяково. Не можна применшувати важливість фільмів Міядзакі, порівнюючи їх із моїми!” Своєю новою стрічкою патріарх японської анімації ще раз підтвердив, що є водночас великим священником, останнім імператором і маленьким принцем кінематографа.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com