Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

23.02.2004 15:07

Біжи, Дженнінґс, біжи!(“Час розплати” Джона Ву)

Олександр Ґусєв

ЧАС РОЗПЛАТИ/PAYCHECK (119', США, 2003), сценарист: Дін Джоргаріс за новелою Філіпа К. Діка, режисер: Джон Ву, оператор: Джеффрі Кімболл, актори: Бен Еффлек, Аарон Екгарт, Ума Турман, Пол Джіаматті, Колм Фіорі.

Бос комп'ютерної корпорації Ретрік запрошує свого давнього приятеля, інженера-комп'ютерника Дженнінґса для розроблення трирічного проекту. Після виконання роботи Дженнінґсу, згідно з угодою, стирають пам'ять, щоб не розбазікав про свої досягнення конкурентам, а замість обіцяного гонорару в 92 мільйони долярів вручають конверта з годинником, патроном, проїзним на метро й іншими речами. Дженнінґс вирішує вимагати в Ретріка пояснень, проте знову побачити підступного друга йому вдається лише у фіналі, а до цього йому доводиться, гарячково намагаючись пригадати події останніх трьох років, рятуватися від найнятих Ретріком убивць та ефбеерівців, що вони розслідують темні справи корпорації.

Потреба опанувати похмурі таємниці свого минулого обтяжує художніх персонажів із часів «Царя Едіпа», і як сюжетний хід тут доволі ефектна амнезія, що надає герою можливість звільнитися від своїх гріхів, пройти прижиттєву реінкарнацію. Цей такий популярний після «Пригадати все» прийом Джон Ву використовує, щоби під новим кутом зору поглянути на улюблену ним тему самоідентифікації, прагнення людини зрозуміти, що вона здатна протиставити визначенню її індивідуальности через зовнішність, родинні та дружні зв'язки, професію і поведінку в критичних ситуаціях. Спроби героя віднайти пам'ять, стерту згідно до угоди, режисер розглядає як намір відновити своє «я», відібрати душу, продану корпорації, бос якої більш схожий на Сатану, ніж на пересічного менеджера, що він з усмішкою промовляє перед укладенням контракту риторичну фразу: «Ти ще можеш відмовитися – я не ображусь».

Втім, безпорадна драматургійна розробка характерів і нездатність Еффлека переконливо змінювати вираз обличчя нейтралізують старання Ву, вони в'язнуть у гостросюжетно-багатобюджетному квесті «Біжи, Дженнінґс, біжи», а те, що лишається на поверхні, зводиться до небажання чесного платника податків ідентифікуватися з черговою цеглиною в стіні корпоративної Америки.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com