Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

25.02.2004 15:19

Актуальність поза модою(«Містична ріка» Клінта Іствуда)

Олексій Сахалтуєв

МІСТИЧНА РІКА/MYSTIC RIVER (137’, США, 2003), сценарист: Браян Гелґеленд за романом Денніса Лігейна, режисер: Клінт Іствуд, актори: Шон Пенн, Тім Роббінс, Кевін Бейкон, Марсія Ґей Гарден, Лоуренс Фішберн, Лора Лінні, Ілай Воллок.Український дистриб’ютор фільму: “Сінерґія”.

“Містична ріка” – справжня психологійна драма, із могутньою інтриґою та рідкісною гармонією зовнішньої та внутрішньої динаміки. Як завжди міцний сценарій Браяна Гелґеланда практично позбавлений іманентних гріхів кіноадаптації: тут немає прохідних сцен, скалічених діалогів, непрописаних персонажів. Теми дружби та зради, гріха й спокути майстерно вплетені до кримінальної історії в дусі побутових детективів Еда Майбейна. Ось тільки розкриття злочину тут так і не дає виходу з морального глухого кута. Найпесимістичніша зі стрічок Іствуда, “Містична ріка”, поряд з очевидними ремінісценціями з “Якось в Америці” та “Літа Сема”, містить ще й своєрідну творчу полеміку із кінематографом Шона Пенна. Наявність Пенна мала б притягнути на екран нав’язливу депресивність його фільмів – але Іствуд, здається, принципово утримується від будь-якої режисерської експансії. Його кіномова, як завжди, стримана, майже аскетична: переважання статичних планів, неаґресивний, здебільшого функціональний, монтаж, мінімалістична музика (цього разу авторства самого Іствуда).

Нібито цілком присвятивши себе власне сюжету та роботі з акторами, Іствуд якось непомітно насичує кадр винятковою внутрішньою енерґетикою. Мабуть, принципову роль тут відіграє навдивовижу точно знайдений ритм оповіді. Доволі економно обіграний на візуальному та сюжетному рівні, образ ріки натомість визначає ритмічний малюнок фільму – повільний, плавкий, заворожливий. Навіть надмірний патос деяких фінальних сцен не може спотворити приголомшливо-позитивного враження від фільму, що в черговий раз репрезентує унікальну здатність Іствуда зберігати самобутність у рамцях мейнстриму й актуальність поза модою.

Під час перегляду підлітки в кінотеатрі обурювалися відсутністю на екрані самого Іствуда – мовляв, “кинули”. Окрім очевидної цінності для осмислення феномену Іствуда, це спостереження ще й несе істину: сам Іствуд у фільмі справді не з’являється. Але шанувальників “Гарного, Поганого, Злого”, напевно, потішить яскраве камео Ілая Воллока: 88-річного ветерана, що в останні роки практично залишив кіно заради театру, можна впізнати в комічній ролі господаря винної крамниці.

Також читайте:



Шепоти і крики (“Таємнича ріка” Клінта Іствуда)



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com