Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

12.03.2004 15:09

Двозначність("Басейн" Франсуа Озона)

Аксінья Куріна

БАСЕЙН/SWIMMING POOL (102’, Франція – Велика Британія, 2003), сценаристи: Франсуа Озон, Емманюель Бернгейм, режисер: Франсуа Озон, оператор: Йорік Ле Со, актори: Шарлотта Ремплінґ, Людівін Саньє, Шарль Данс, Марк Файоль, Жан-Марі Ламур, Мірей Моссе. Український дистриб’ютор фільму: “Артхауз трафік"”.

Озон знову звертається до теми, що він її розпочав у своєму фільмі “Під піском”, – двозначности подій. Тобто невідомо, дія – це реальність чи наслідок уявлення. У стрічці “Під піском” інтриґа закручувалася навколо хворобливого стану свідомости самотньої жінки. В “Басейні” Озон бавиться химерами творчого процесу – його цікавлять марення письменниці. Письменниця пише детектив і, ясна річ, відбувається злочин. Усе дуже камерно й естетизовано, в дусі французького кіна 1960-х: маленька вілла, дуже тихе, красиве і безлюдне місце. Ставка зроблена на жіночий дует Шарлотта Ремплінґ – Людівін Саньє. Ремплінґ грає немолоду і дуже консервативну леді, Саньє – молоденьке дуже легковажне дівча, котре щодня приводить на ніч нового чоловіка. Перша невротично прив’язана до порядку – кожна річ має бути на своєму місці, все повинно відбуватися в чітко обумовлений час, тоді як дівчина – просто втілення хаосу, вона зовсім не визнає правил. Тобто Озон демонстративно зіштовхує зовсім протилежні світи. Не обійшлося і без улюбленого Озоном психоаналізу: дівчина переносить комплекс Електри на англійську леді. Але, на жаль, режисерська манірність – марна. Претензії Озона в цьому випадкові призводять до банальности, пересічности. Але в тих епізодах, де Озон зненацька дає волю своєму відомому чорному гумору, все змінюється. Найяскравіша сцена фільму – та, де бундючна, незграбна англійка починає танцювати під техно, намагаючись відбити у дівчини привабливого чоловіка. Стає зрозуміло, що Озону з його обдаруванням слід знімати чорні комедії або водевілі (тобто комедії ситуацій), бо він дійсно це відчуває. Слід згадати “Ситком” або “Краплі дощу на розпечених скелях”. Саме завдяки цим фільмам Озон зробив собі ім’я. А стилізовані драми – є дуже нудним видовищем. Навіть не цікаво відповідати собі на питання, що з подій на екрані відбулося насправді, а що вигадала письменниця.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com