Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

30.12.2004 14:16

УКРАЇНСЬКЕ КІНО – ТАК?

Володимир Войтенко

Між першим та другим туром виборів Президента України редакція KINO-KOЛА склала й оприлюднила через Національний кінопортал KINOKOLO.UA, а також надіслала до виборчих штабів Відкритого листа до кандидатів у Президенти України Віктора Ющенка та Віктора Януковича.

Нижче наводимо його останню редакцію...

Вельмишановні панове!

За часів СРСР український кінематограф фінансувався з державного бюджету й зазнавав жорстких ідеологічних утисків. Але так чи так на українських кіностудіях щороку вироблялося до 30 повнометражних ігрових фільмів, кілька сотень документальних та науково-популярних короткометражок, понад десяток мультиплікаційних стрічок.

Від початку 1990-х, коли постала незалежна українська держава, національний кінематограф почав занепадати.

Спеціальна освіта, її умови надзвичайно низького рівня, не відповідають сучасним вимогам. Виробництво фільмів зменшилось до кількох одиниць. Вітчизняна телесеріальна продукція сягає того ж рівня. Закономірно, що тим часом кінотеатральний прокат, відеоринок і телебачення пропонують українському глядачеві іноземну кінопродукцію – переважно американську та російську.

Це сталося внаслідок украй пасивної української державної кінополітики. А така фінансово містка галузь, як кінематограф, не може повноцінно існувати й розвиватися без турботи держави. У країні відсутня та законодавча база, що мала б давати в умовах жорсткої конкуренції – як бізнес-конкуренції, так і конкуренції ідей – шанси новітньому українському кінематографу взагалі відбутися.

Сьогодні всі світові розвинені держави розглядають кіно – всередині себе й на світовій арені – як надзвичайно важливий чинник самоідентифікації та ідентифікації, як провідник духовних цінностей нації, країни, суспільства.

Без повноцінного й розвиненого національного кінематографа Україна залишається недорозвиненою державою, країною, що не може – через найуніверсальніші мистецькі засоби – запропонувати власному народові та світовій спільноті свого особливого культурного образу. Таким чином наше суспільство, а також світова громада не має реальної можливости належно поцінувати й відрефлексувати українські культурні, ментальні та гуманітарні якості...

Пропонуємо висловитися з цього питання, а саме: в чому полягатиме кінематографічна державна політика за приходу до влади нового Президента України?


На жаль, ми не отримали відповіді на цього листа ні від штабу Віктора Януковича, ані від штабу Віктора Ющенка.

Чому?

Перед другим туром виборів і одних, і других хвилювали суто політичні проблеми? А тим паче – протягом драматичного розгортання Помаранчевої революції? Очевидно...

Чесно кажучи, ми не дуже й сподівалися на відповідь від Віктора Януковича, – на наше переконання, людини, м’яко кажучи, далекої від правдивого державного мислення. Але ми досі сподіваємося на якнайшвидшу розробку та оприлюднення адекватної національної кінематографічної політики від Віктора Ющенка, якому віддані не просто наші симпатії. Наше прагнення демократичної України – це, не останньою чергою, прагнення нарешті отримати відповідні державні умови для розвитку й постання феномену модерного українського кінематографа й повноцінної вітчизняної кіноіндустрії.

Безумовно, проблеми реального українського кіна – це проблеми творчі, світоглядні. Але й – суспільні, державні, отже, організаційні. Ми також свідомі того, що подолання цих проблем передусім залежать від активної, наступальної позиції самого кінематографічного співтовариства. В той час, коли Національна спілка кінематографістів України досі не спроможна відігравати в цьому процесі очікуваної ініціативної ролі. А чинний склад Міністерства культури України вочевидь не має відповідних мотивацій, важелів і належного інтелектуального й організаційного потенціалу, щоб стати розробником і провідником системної та послідовної державної кінополітики...

Наш кіночасопис протягом усього часу свого існування уважно стежив за тим, що відбувається на вітчизняних кінотеренах. Ми підтримували, як розуміли й могли, щонайменші мистецькі паростки й прагнули до зваженої полеміки та критики. Наразі, не відмовляючись від принципів толерантного ставлення до мистецьких проявів та процесів, усвідомлюємо, що стан справ вимагає більш загостреної розмови.

KINO-KOЛО – всіма приступними йому засобами – готове докласти максимум зусиль, аби змінити український кіносвіт...



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com