Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

28.01.2005 19:36

У сім’ї не без „Фенікса”(„Політ „Фенікса” Джона Мура)

Олексій Сахалтуєв

ПОЛІТ „ФЕНІКСА”/THE FLIGHT OF THE PHOENIX (2004, США, 113’); режисер: Джон Мур; актори: Денніс Квейд, Джованні Рібізі, Міранда Отто, Тайрез Ґібсон (Tyrese), Кірк Джонс (Sticky Fingaz), Тоні Каррен, Джейкоб Варґас, Г’ю Лорі, Кеворк Малікян. Український дистриб’ютор фільму: “Гемені”.

Транспортний літак здійснив аварійну посадку в пустелі. Шанси на порятунок – мінімальні, води – мало, настрій – поганий. І тоді доведені до відчаю люди вирішують побудувати новий літак з уламків старого й повернутися додому...

Ориґінальну версію „Польоту „Фенікса” сорок років тому зняв Роберт Олдріч – видатний майстер комерційного кіна, що працював на межі арт-гаузу й мейнстриму, перетворюючи свої темпераментні фільми на естетичні головоломки. Основним ініціатором римейку став його син Вільям Олдріч, котрий у старому фільмі зіграв маленьку роль, а в новому виступив одним із продюсерів. Не знаю наскільки вирішальним був його вплив на кінцевий результат, але, порівняно зі старим фільмом, новий „Фенікс” бачиться навіть не пасинком, а якимось геть далеким бідним родичем – із тих, про кого кажуть: „У сім’ї не без виродка”.

І це при тому, що візуально фільми дуже подібні один до одного. Хоча Олдріч відтворив Сахару в Аризоні, а Мур знімав у справжній Африці, – щоправда, видаючи її за Монголію, – схожість картинки часом просто вражає. А перші двадцять хвилин – від заворожуючих пустельних пейзажів під пісню Джонні Кеша до блискуче поставленої сцени авіакатастрофи – обіцяють справді творчу й мистецьки спроможну полеміку з класичним матеріалом. Утім, незабаром стає зрозуміло: для виконання цих обіцянок тут немає ані творчих ресурсів, ані драматургічних передумов.

Фільм Олдріча був значно повільнішим, багатослівнішим, містив купу технічних подробиць, тривав на півгодини довше, але, втім, – парадоксально, та факт – дарував набагато цікавіше й захопливіше видовище. Завдяки потужному сценарію і надзвичайному акторському складові розмовна драма перетворилася на справжній психологічний adventure. У Мура все вийшло навпаки: відверто слабкий кастінґ у поєднанні з абсолютно неадекватним сценарієм блокували й будь-які ефективні режисерські рішення. Старий текст Лукаса Геллера перекроїв досвідчений Скотт Френк, упевненою рукою надавши сценарію патосного політкоректного вигляду, урізавши й переписавши діалоги, а принагідно майже повністю звівши нанівець внутрішню, психологічну динаміку й підмінивши її суто зовнішніми елементами.

Утім, намагання оживити дію бійками, стріляниною, комп’ютерними піщаними бурями та дикими монголами мають бачаться спробами запустити двигун без пального. Зібрана з уламків старого „Фенікса”, модель 2004 року тільки зовнішньо нагадує повноцінний проект: прокатні показники – менше половини 45-мільйонного бюджету – свідчать, що злетіти йому так і не вдалося.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com