Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

04.02.2005 14:40

Стежка до забуття("Близькість" Майка Ніколса)

Олег Рой

"Ближче" ("Близькість")/Closer (США, 2004), сценарист: Петрік Марбер; режисер: Майк Ніколс; оператор: Стівен Ґолдблатт; актори: Наталі Портмен, Джуд Лоу, Джулія Робертс, Клайв Овен. Український дистриб’ютор фільму: “Київоблкіно”.

Молодий і привабливий автор епітафій та некрологів (Джуд Лоу) під позитивним впливом раптового кохання стає добрим письменником. Принаймні, він подобається героїні Джулії Робертс, знаному фотографу, яка перебуває на межі клімаксу та нервового зриву через відсутність бодай якоїсь Близькости. Літератор-початківець готовий дарувати свою пристрасть і Джулії, але як те сприйме його попереднє велике кохання в особі вельми зажуреної на вигляд стриптизерки (Наталі Портмен)? Тим паче, що у двері до фотографа вже стукає секс-гігант без романтичного блиску в очах, за основним фахом лікар-хірург (Клайв Овен). У тих умовах простодушна Близькість відходить на задній план, а відтак починаються ревнощі та дріб’язкові з’ясування стосунків на добрі дві з гаком години.

Відчуття, що Майк Ніколс тільки-но прокинувся після надміру тривалої зимової сплячки, не полишає глядача впродовж усього довгого й марудного сеансу "Близькости". Постановник і досі, як у революційні шістдесяті, копирсається в брудній білизні бомонду, намагаючись якось виправдати нездатність його представників на прості, без зайвих підводних течій, почуття. Герої режисера, як і раніше, свідомо чи ні, але руйнують власне маленьке щастя з настирністю, гідною кращого застосування. Тим більше, дивуєшся фактові присутности стрічки в основних номінаціях на основні американські кінопремії. Адже, на відміну від авторів схожих за настроєм, темою та амбіціями "Складнощів перекладу" й "Краси по-американськи", Ніколс навіть не намагається переглянути давні канони. А просто перетягує непогану п’єсу на великий екран, не переймаючись її абсолютно некінематографічною природою. Поза сумнівом, актори зі своїм завданням упоралися на відмінно, особливо це стосується Джулії Робертс, котру в якості здібної актриси громадськість почала сприймати зовсім недавно. Але коли кожна з чотирьох зірок проекту заслуговує на тверду четвірку, оцінка за режисуру більше, ніж на горбату двієчку не тягне. Особливо гірко те усвідомлювати, пам’ятаючи попередні заслуги перед людством автора "Випускника" та "Плотських пізнань".

До речі, "Оскари" картині обіцяно ще задовго до того, як розпочалися зйомки. Надто вже люблять кіноакадеміки Ніколса. Дивно, але, мабуть, вони забули тріумфальне фіаско багатообіцяючого "Вовка", чиєю протоптаною стежкою до забуття й чимчикує схожа за розмахом, але так само катастрофічно незграбна "Близькість"...



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com