Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

13.04.2005 17:49

Нове керівництво НСКУ: плани та надії

11 квітня відбулася перша зустріч новообраного голови Національної спілки кінематографістів України Бориса Савченка, а також більшости членів нового Секретаріату НСКУ з пресою. Правління, обране під час роботи IV(X) з’їзду НСКУ, складається зараз із 63 членів, контрольно-ревізійна комісія (її очолив кінооператор Володимир Таранченко) – з 16. Присутніх ознайомили також зі складом Секретаріату НСКУ, а також із функціями кожного із секретарів Спілки. Їхні обов’язки розподілено таким чином:

Борис Савченко – голова;

Михайло Іллєнко – заступник голови;

Владлен Кузнецов – заступник голови;

Олена Парфенюк – оргсекретар;

Лариса Брюховецька – творчий напрямок;

Богдан Вержбицький – освіта, молодь;

Теймураз Золоєв – неігрове кіно;

Олексій Колесник – соціально-побутовий напрямок;

Олексій Левченко – авторський захист;

Олександр Лозинський – професійний напрямок;

Юрій Ріпенко – реґіональний напрямок;

Світлана Степаненко – телебачення;

Борис Небієрідзе – Кримське відділення;

Рудольф Отколенко – Одеське відділення.

Керівництво Спілки оприлюднило свої найближчі плани щодо створення інтернет-сайту НСКУ та видання спеціалізованої газети, прокоментувало рішення з’їзду стосовно перспектив розвитку української кінематографії. Було наголошено на відкритості Спілки та її готовності співпрацювати з Тимчасовим комітетом з питань підготовки проекту „Програми реформи кіногалузі в Україні”, хоча особовий склад останнього зазнав нищівної критики.

Нижче наводимо повний текст прес-релізу про резолюції з’їзду.

24-25 березня 2005 р. відбувся IV(X) з'їзд Національної спілки кінематографістів України.

Заслухавши та обговоривши доповідь голови правління НСКУ п. Бєлікова М.О. та голови Контрольно-ревізійної комісії п. Шкуріна В.Г., з'їзд констатував:

За звітний період робота Правління загалом була спрямована на дотримання основних статутних положень НСКУ і, в першу чергу, створення та прийняття законодавчих актів, а саме:

Закону України „Про кінематографію” та низки підзаконних актів;

Закону України „Про професійних творчих працівників та творчі спілки”;

Закону України „Про загальнодержавну програму розвитку національної кіноіндустрії на 2003 – 2007 рр.”

Відігравши певну роль у законодавчому забезпеченні кіногалузі, ці закони, на превеликий жаль, так і не почали діяти вповні, а Закон „Про загальнодержавну програму розвитку національної кіноіндустрії на 2003 – 2007 рр.” фактично навіть не почав виконуватися.

Значну роботу Правлінням НСКУ та членами Спілки в цілому було проведено по підготовці та проведенні перших парламентських слухань на тему „Національна кінематографія: стан, проблеми та шляхи їх вирішення”, на результати яких кінематографісти покладають великі надії.

Правління прагнуло підтримувати міжнародні творчі зв’язки з кінематографістами різних країн у межах фестивальної діяльності. Проведено міжнародні та вітчизняні фестивалі: „Крок”, „Молодість”, „Кришталеві джерела”, „Вітер мандрів”, Фестиваль-майстерню „Українські альтернативи”. Започатковано міжнародний фестиваль неігрового кіно „Контакт”.

У багатьох напрямках розгорталась професійно-творча діяльність Спілки, значна роботу проводилась з питань соціального захисту членів НСКУ.

Водночас з’їзд констатував, що в роботі Правління було чимало хиб і прорахунків.

Значна частина членів Правління формально ставилася до своїх обов’язків. Мали місце грубі прорахунки з оперуванням власністю НСКУ, не вдалося вплинути на доцільне вирішення кадрових питань (призначення директорів Національної кіностудії художніх фільмів ім. О. Довженка та Одеської кіностудії художніх фільмів).

Правління не завжди виявляло принциповість при захисті професійних і ділових інтересів кіномитців (масові звільнення творчих працівників зі штату Національної кіностудії художніх фільмів ім. О. Довженка та Одеської кіностудії, факультету кіно і телебачення КДІТМ ім. І. Карпенка-Карого, Кіноцентру Довженка).

З'їзд визнав роботу Правління та Контрольно-ревізійної комісії за звітний період задовільною.

Голові НСКУ Савченку Б.І. доручено погодити Статут НСКУ із змінами та доповненнями у Міністерстві юстиції України, а Секретаріату правління НСКУ забезпечити приведення документів Спілки у відповідність до положень Статуту Національної спілки кінематографістів України із змінами та доповненнями.

Було вирішено:

• всіма засобами сприяти і домагатися практичній реалізації Постанови Верховної Ради України від 18. 03. 05 р. „Про рекомендації парламентських слухань: „Національна кінематографія: стан, проблеми та шляхи їх вирішення”. У межах компетенції НСКУ вживати дієвих заходів по впровадженню зазначених Постановою положень у життя;

• до внесення назрілих змін у законодавчу базу щодо кінематографії просити Президента та прем’єр-міністра України взяти під особистий патронат проблеми кіногалузі, в тому числі питання зупинки акціонування кіностудій;

• у відповідності до Постанови ВР України „Про рекомендації парламентських слухань: „Національна кінематографія: стан, проблеми та шляхи їх вирішення” від 18. 03. 05 р. наполягати на створенні Центрального органу виконавчої влади в галузі кінематографії;

• порушити клопотання про надання Одеській кіностудії статусу Національної перед відповідними державними інституціями;

• на виконання Постанови Верховної Ради від 18. 03. 2005 р. „Про рекомендації парламентських слухань” щодо зміни керівництва Національної кіностудії імені О. Довженка підтримати вимогу первинної профспілкової організації Національної кіностудії художніх фільмів ім. О. Довженка про розірвання контракту з генеральним директором кіностудії Приходьком В.М.;

• новому керівництву Спілки, разом з Міністерством культури і мистецтв та Міністерством праці і соціальної політики, через профільний інститут праці та правових відносин (Луганськ), розробити нову систему оплати праці за творчу діяльність всіх фахівців кінопроцесу – від етапу створення фільму до його розповсюдження. Слід врахувати особливий характер роботи творчих працівників кіно, нестабільність їх зайнятості, а відтак нерівномірність отримання заробітної плати. Нова система має усунути несправедливість у цьому питанні, що дозволить включити повні суми оплати за творчу працю при розрахунку середньої зарплати та нарахуванні розміру пенсійних виплат і піднести соціальний статус творчих працівників кіно;

• взяти участь у розробці нової концепції підготовки фахівців екранних мистецтв згідно з Постановою ВР України „Про рекомендації парламентських слухань: „Національна кінематографія: стан, проблеми та шляхи їх вирішення” від 18. 03. 05 р.;

• звернутися до відповідних державних інституцій щодо всебічної підтримки фестивалю студентських фільмів “Пролог”, розглядаючи його як складову частину професійного виховання та учбового фахового процесу. Передбачити додаткові кошти для розширення географії фестивалю, запланувавши поряд з кінопоказами обмін творчим досвідом між різними кіношколами шляхом проведення майстер-класів кращими педагогами цих шкіл, творчих дискусій;

• звернутися до Президента, прем’єр-міністра та міністра культури і мистецтв з проханням про негайне призупинення всіх угод на використання українських фільмів, укладених після 23 лютого 1994 року, оскільки всі ці угоди є порушенням Закону України “Про авторське право та суміжні права” і є нелегітимними. Ігноруючи права авторів ці угоди сприяють обкраданню не лише їх, а й держави, заганяючи прибутки користувачів фільмів через незаконне їх використання в тінь. Слід окремо наголосити на тому, що система, яка існує в державі вже 11 років, перебуває під пильним наглядом міжнародних експертів перед вирішенням питання вступу України в СОТ. Зважаючи на це, створити дві робочі комісії:

- з розробки змін та доповнень до Закону України “Про кінематографію” та “Про авторське право та суміжні права”;

- з розробки нового закону України “Про кіно- та телепростір”.

Після здобуття Україною незалежності, коли наша держава стала на шлях ринкової економіки, кінематографісти взагалі залишилися без майна, без будь-якої власності, хоча прибутковість радянського кіно майже дорівнювала прибутковості від виробництва горілки і тютюну. А отже, необхідно повернути кіно та його майстрам законну частку їх власності. Це стосується власності, яка є в кіногалузі: кіностудії, кінопрокат, кіномережа, і, головне, власних творів кіномитців (тобто фільмів), що одночасно є і товаром.

Необхідно призупинити всі протиправні економічно-фінансові справи (договори, ліцензії тощо) щодо власності; привести всі дії влади, бізнесу, кіноспільноти, телебачення у повну відповідність з чинним законодавством України, Європи, всього світу, особливо в сфері авторського права, захисту інтелектуальної власності. Це стартова позиція, яка дозволить кінематографістам підвестися з колін і надалі самостійно, без державних преференцій, розбудовувати національне кіно у всіх його чинниках.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com