Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Самая детальная информация у нас на сайте: автозапчасти интернет магазин - смотрите тут.

Статті

21.07.2005 20:39

Все ще темпераментна зубодробильна комедія("Все або нічого" Пітера Сіґела)

Олексій Сахалтуєв

"Все або нічого" ("Найдовший ярд")/The Longest Yard (2005, США, 113’); сценарист: Шелдон Тернер, за сценарієм Трейсі Кінана Вінна й сюжетом Альберта С. Рудді; режисер: Пітер Сіґел; оператор: Дін Семлер; актори: Адам Сендлер, Кріс Рок, Джеймс Кромвелл, Берт Рейнолдс, Девід Патрік Келлі, Клорес Лічмен, Вільям Фічтнер, Неллі, Едвард Банкер, Браян Босворт, Кортні Кокс, Ед Лаутер, Роб Шнайдер.

Уже друге за останній рік – після „Польоту Фенікса” – звертання Голлівуду до творчої спадщини Роберта Олдріча і друга – після „Костолома” (Mean Machine, 2001) – спроба „Парамаунта” й ветерана-продюсера Альберта Рудді повторити успіх гітової комедії 1974 року з Бертом Рейнолдсом у головній ролі.

Колишній професійний футболіст із поганою репутацією та скандальним характером потрапляє на три роки до в’язниці. Садист-начальник, поведений на футболі, шантажем примушує його сформувати команду із в’язнів і зіграти товариський матч з охоронцями – матч, що його надовго запам’ятають по обидва боки колючого дроту...

Дізнавшися, що нова версія „Найдовшого ярда” буде проектом Адама Сендлера, я спершу вирішив, що це вже саме собою – непоганий жарт. Сендлер у ролі зірки американського футболу? Сюрреалістичнішим видовищем був би хіба що Роб Шнайдер в образі Арнольда Шварценеґґера. Утім, хоч як це дивно, фільм вигідно відрізняється коли не від ориґіналу, то від загальної маси інших римейків останніх років: він цілком здатен розважити публіку, не викликаючи при цьому особливого обурення в шанувальників кінокласики. Адам Сендлер є, мабуть, єдиним абсолютно неадекватним елементом у принциповому кастинґу: навіть старий, товстий і втомлений Берт Рейнолдс на футбольному полі бачиться куди природнішим і переконливішим.

Специфічний вибір головної зірки зумовив і дещо інший, порівняно зі старою версією, підхід до матеріалу. Роберт Олдріч зафільмував жорстку, брутальну й дуже чорну екшн-комедію про американський футбол. Сам колишній гравець і великий шанувальник цього виду спорту, він знімав фільм заради фінального матчу – унікального за енерґетикою і віртуозного за режисурою видовища, завдяки якому фільм колись зривав шквальні аплодисменти в кінотеатрах. Оскільки Сендлер із м’ячем нічого, крім сміху, не викликає, Пітер Сіґел зробив акцент саме на комедійному, а не на спортивному елементі. Утім, завдяки купі м’язистих статистів, футбольні сцени видаються теж цілком пристойними, так само, як і несподіваний поліекран у сцені матчу – відвертий реверанс старому фільмові.

Ще один принциповий момент: у „Найдовшому ярді” Олдріча були майже всі елементи справжнього глядацького кіна, крім одного – гепі-енду. Там герой справді рятує душу ціною свободи й під звуки бравурного маршу повертається до в’язниці, аби провести за ґратами решту життя. За сучасними стандартами – ситуація абсолютно неприйнятна. Сценарій дебютанта Шелдона Тернера не тільки поставив у фіналі „жирний” гепі-енд, а й традиційно додав елементів політкоректности, згідно з якими мавпоподібну поведінку афроамериканських в’язнів неодмінно трактовано як прояв расової гідности. Але збереглося головне – настрій ориґіналу. Це все ще темпераментна зубодробильна комедія, де найгучніше падіння викликає найсильніший регіт, а плаский гумор окремих епізодів майже не призводить до бажання залишити зал. Звичайно, фільм значно виграв би без жахливої з’яви Клоріс Лічмен у ролі секретарки начальника в’язниці, але, на щастя, тут є і кілька по-справжньому чарівних камео – це, зокрема, Ед Лаутер у ролі одного з гравців у гольф і, особливо, відомий письменник Едвард Банкер, сам колишній авторитетний злочинець і багаторічний в’язень. Якщо ж додати до цього енерґійний блюзовий савндтрек і чудову операторську роботу Діна Семлера, „Все або нічого” видасться цілком вдалим римейком класичного фільму – і навіть Адам Сендлер із Робом Шнайдером не в змозі цьому завадити.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com