Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

16.12.2005 18:29

Kong mon amour ("Кінґ-Конґ" Пітера Джексона)

Олексій Сахалтуєв

"Кінґ-Конґ"/King Kong (2005, США, 187’); сценарист: Фран Волш, Філіппа Боєнс, Пітер Джексон; режисер: Пітер Джексон; актори: Наомі Воттс, Джек Блек, Едрієн Броуді, Енді Серкіс, Томас Кретчманн, Джеймі Белл.

Вульґарна й виклично антинаукова у текстовому переказі, історія про Кінґ-Конґа є чи не найвдалішим ориґінальним кіносюжетом усіх часів. Кажуть, Меріан Купер побачив велетенську мавпу, яка трощить Нью-Йорк, уві сні. Освіживши за допомогою цього образу класичний сюжет про Красуню та Чудовисько, він отримав сенсаційний матеріал: у розпалі Великої Депресії "Кінґ-Конґ" пройшовся по кишенях американців не гірше за податкового інспектора.

Дистанціюючись від перевантаженої екологічною риторикою версії 1976 року, Джексон демонстративно апелював саме до ориґіналу. Навіть збирався знімати на чорно-білу плівку і включив до стрічки сцену з нападом гігантських комах; зі старого фільму аналогічний епізод було вилучено через жорстокість. Утім, головною режисерською удачею Джексона є не щиро розкидані по картині сінефільські "підморгування", а дуже точно витриманий баланс між двома ключовими складовими кінґ-конґівського феномена: авантурною і мелодраматичною. Причому новий фільм не тільки технічно досконаліший за своїх попередників – що цілком природно, – а й насиченіший емоційно. Гіперреалістичність Кінґ-Конґа Джексон розуміє, насамперед, як шлях до створення повноцінної персоналії. У результаті, ірраціональний потяг велетенської мавпи до білої жінки має вигляд майже справжнього кохання – чистого й, хоч як це дивно, взаємного.

Утім, "Кінґ-Конґ" – не тільки історія кохання та фільм-катастрофа, а ще й ґрандіозна спекуляція на одній із найсвітліших людських емоцій: любові до тварин. Тут перед ним відступає навіть абсолютна класика жанру – "Муму". Адже історія про вбивство беззахисної собачки репрезентує депресію в чистому вигляді. Патос "Кінґ-Конґа", навпаки, – проґресивний і життєствердний. Його смерть несе в собі велич подвигу: прийнявши останній бій на найвищому хмарочосі найбільшого міста у світі, він подарував мистецтву унікальну за сюрреалістичністю інтерпретацію вищого прояву маскулінности – героїчної загибелі в нерівному бою заради кохання.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com