Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

23.12.2005 19:18

Пубертатна драма зі спецефектами("Гаррі Поттер і Кубок вогню" Майка Ньюелла)

Олег Рой

Гаррі Поттер і Кубок вогню/Harry Potter and the Goblet of Fire (Велика Британія – США, 2005); сценарист: Стівен Клоувз, режисер: Майк Ньюелл; актори: Деніел Редкліфф, Емма Вотсон, Руперт Ґрінт, Тімоті Сполл, Алан Рікмен, Брендан Ґлісон, Ґері Олдмен, Ральф Файнс.

Хай там що вигадують критики, у яких хліб такий – що-небудь вигадувати, "Гаррі Поттер та будь-хто" не вимагає ніяких конкретних оцінок, аналізів чи то прогнозів. Оскільки, по-перше, буде і є як завжди однаково, тобто між посередньо й гарно, а по-друге, потенційна авдиторія проекту менш за все схильна прислухатися до думок кінокритиків. Тож, швидше за все, нового (цього разу – четвертого) "Гаррі Поттера" в зацікавленій пресі стрічатимуть переліком нових персонажів та обережними коментарями щодо якости спецефектів. Інакше губиться сенс. А попри те, залишити поза увагою нововведення підстаркуватого режисера Майка Ньюелла, котрий абияк дебютував у "жанрі" передріздвяного блокбастера, не виходить, хоч плач. Одна надія: "поттеромани" не помітять і дорогою додому не поб’ють.

Отже, Майк Ньюелл – режисер непоганої ліричної (тобто несмішної) комедії "Чотири весілля та похорон" і цілої низки інших педантично англійських і вже напівкласичних картин. Як він потрапив до компанії творців "Поттера"? Завдяки Джоан Роулінґ, яка мала мрію, що нарешті Поттера поставить справжнісінький британський джентльмен.

Продюсерам просто довелося з тим погодитися, хоча в персоні Ньюелла вони вельми сумнівалися, чому й гонорар нового старого режисера рівно вдесятеро менший за суму, що її отримав Кріс Коламбус за "Гаррі Поттера і таємну кімнату". Певно, те й розлютило Ньюелла, який до Поттера поставився як до чергової драми, нехай вона й із життя пубертатних чарівників.

Те, чим погрожував іще Альфонсо Куарон, режисер попередньої частини, збулося якраз у Ньюелла: герої стрічки замість того, аби вирішувати глобальні проблеми існування за магічних обставин, куди яскравіше з’ясовують перші міжстатеві стосунки. Саме в насичених гумором діалогах та інших сценах, які не мають відношення до магії, Ньюелл демонструє професіоналізм, ба навіть певний талант. Щойно ж доходить до спецефектів, режисер – миттю в кущі попередніх серій і навіть інших кінобрендів (вельми нав’язливими, зокрема, вийшли асоціації з "Лабіринтом" Джіма Генсона). У чому тут річ – у відсутності в постановника належного досвіду роботи з мегабюджетом, чи просто в небажанні експериментувати в солідному віці, сказати важко. Але факт залишається фактом: Ньюелл відзняв найменш цікавий фільм у циклі, і наступному постановникові доведеться докласти чималих зусиль, аби реабілітувати бренд...



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com