Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

27.12.2005 12:34

Спраглі українські кінопродюсери(Обрано президента Асоціації продюсерів України)

Аксінья Куріна

23 грудня відбулись організаційні збори Асоціації продюсерів України...

Рік, що минає, видався досить утомливим за кількістю розмов, декларацій і полеміки з приводу національного кіновиробництва. Чимало було сказано про доконечну потребу запровадження продюсерської моделі кіна. Одначе протягом останнього року стало помітно, що остання існує і розвивається сама собою (до слова, противникам цієї точки зору, які за інерцією стверджують, що кіна в нас немає, можна пред'явити арґумент – п'ять українських незалежних повнометражних кінопроектів, які вийдуть у прокат наступного року).

Процес розвитку продюсерської моделі кіна в Україні може значно прискоритися за наявности двох чинників. По-перше, коли щойно створена Асоціація продюсерів України (АПУ) обере активну та грамотну позицію, По-друге, якщо її ініціатив не саботуватиме держава в особі Мінкультуризму, Кабміну і, звичайно ж, Верховної Ради. Та навіть за найгіршого сценарію наступних подій продюсерська система розвиватиметься. Адже кіно – це бізнес, і йому слід не допомагати, а просто не заважати. Поки що це нове продюсерське співтовариство справляє враження зборів людей прагматичних і досить амбітних. Частина продюсерів іще тільки обережно придивляється до ходу подій, щó, зрештою, і зрозуміло (скажімо, відмовився від членства в асоціації Віктор Приходько).

Збори продюсерів 23 грудня проходили в організаційному режимі, з невеликою, сказати б, скромною полемікою. Це тільки початок. Приводів для дискусій буде чимало, хоч би й тому, що люди, які зібралися, представляють різні сторони кіновиробництва. Хтось краще обізнаний у телебаченні, хтось набув досвіду завдяки рекламним продакшн-студіям, хтось розуміється на дистриб’юторстві, а хтось прийшов до кіна, маючи за плечима юридичну діяльність. Тому в деяких членів асоціації уявлення про кінопроцес фраґментарне, що, втім, нормально, оскільки воно базується лише на їхньому практичному досвіді.

Президентом асоціації більшістю голосів обрали 31-річного Олексія Сєркова (кінокомпанія "Паноптикум"). У його активі – робота у сфері реклами та продюсування повнометражного фільму "Гепі піпл" Олександра Шапіро. Генеральним директором асоціації одноголосно обраний ініціатор об'єднання продюсерів – Дмитро Колесников (кінокомпанія Plast ing). Обрано також правління АПУ. Його члени відповідають за певну сферу, розвиток якої визнаний важливим для асоціації.

Члени правління:

Олександр Ткаченко ("Нова студія"), Олег Валуйсков (UMG), Марина Журавська (RESPEKT-FILM), Дмитро Черевчук (кінокомпанія Plast ing) – економічний напрямок (робота з банками, страховими компаніями, інвесторами);

Марина Лопатенок ("Техномедіа"), Ігор Лопатенок (Red Stars Media), Віктор Веретенников (кінокомпанія "Злагода", народний депутат України), Геннадій Надоренко – юридичний, законодавчо правовий напрямок;

Денис Іванов ("Артхаус Трафік") – арт-гауз і кінофестивалі;

Сергій Соболєв – промо й видавнича діяльність;

Тетяна Смирнова (Асоціація прокатників і дистриб'юторів) – дистриб’юторство;

Ганна Чміль – поліпшення підготовки кадрів продюсерів, освіта;

Влад Ряшин, Сергій Корзаченко (SKB BROTHERS) – зовнішньоекономічний напрямок (копродукція з європейськими та російськими колеґами);

Дмитро Котеленець (ICTV) – взаємодія з телеканалами й курирування проектів.

Також учасники зборів ухвалили рішення про створення робочої групи з розробки схеми взаємодії між асоціацією та Мінкультом – цим напрямком займається Ганна Чміль.

Окремо хотілося б відзначити позицію Миколи Княжицького. Він виділив три основні пункти, на яких ґрунтовано кіновиробництво Європи та Канади й на яких варто зосередити увагу асоціації: пільгове оподаткування, закон про меценатство і прозора система ґрантів від мінкультів. Ідеться саме про ґранти, на противагу існуючій практиці держзамовлення. Сперечатися з промовцем важко, але те, що добре у формулюваннях, не так просто запровадити в реальності. Хоча пан Княжицький говорив у своєму виступі, що в наступній Верховній Раді кіно буде предметом амбіцій, і прогнозував, що сильні світу цього почнуть лобіювати у відповідній галузі свої інтереси. Оскільки структура суспільства у нас олігархічна й на найближчий час залишиться такою, вважаю, що це цілком реалістична точка зору. Справді, важливо зібрати лобі в парламенті.

Можливо, спрацює тут і той факт, що кіно стає сферою досить модною. На поліпшення його іміджу незле попрацювали комерційно успішні й суспільно резонансні російські кінопроекти (а також спільний українсько-російсько-фінський фільм "9 рота"). Утім, і не фахівцеві зрозуміло: в царині пільг на оподаткування мало віриться в оптимістичні прогнози. Про це теж говорили учасники зборів. Адже головна проблема, з якою належить зіткнутися всім гравцям, – повернення коштів. Український ринок поки що невеликий, тож украй потрібно розраховувати на копродукцію.

Проблем, що їх слід вирішувати продюсерам, – тьма. Серед найближчих планів – збори правління АПУ 13 січня. А перший з'їзд асоціації відбудеться під час проведення III "Кінофоруму-Україна" 25 квітня 2006 року.



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com