Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

01.03.2006 17:21

"Таємниця жовтої кімнати" і "Аромат дами в чорному" Брюно Подалідеса (MAINSTREAM: Фестиваль французького кіна в Україні)

Олександр Пєрєвалов, KINO-КОЛО газета

"Таємниця жовтої кімнати"/Le mystère de la chambre jaune (2003); "Аромат дами в чорному"/Le parfum de la dame en noir (2005); режисер: Брюно Подалідес; актори: Дені Подалідес, Сабін Азема, П’єр Ардіті, Клод Ріш, Олів’є Ґурме, Майкл Лонсдейл, Забу Брейтман.

На початку минулого століття французький прозаїк Ґастон Леру (автор славетного і неодноразово екранізованого "Привида опери") започаткував цикл про пригоди симпатичного журналіста Рулетабіля. Через кілька десятиліть письменника назвуть класиком сучасного детективу, щó могло б здивувати його самого, адже він працював зовсім в іншому жанрі. Леру писав так звані "фейлетони", що означало лише "роман із продовженням" – кожен новий епізод з’являвся в наступному числі популярного видання "для широких мас", а сам літератор брав за приклад багаті традиції авантурного французького роману. Рулетабіль із допомогою друга Сенклера розгадував загадки, що більше скидалися не на звичайні злочини, а на фокуси циркового престидижитатора, а доволі ексцентричні герої його творів скоріше були театральними масками, ніж схожими на сучасників людьми. Фейлетонна форма – досить чіткі межі епізодів, єдність місця, часу й незмінність кола головних героїв – забезпечила пригодам Рулетабіля багату театральну й кіноісторію.

Екранізацій цих класичних романів налічуються десятки, і ось майже через сто років після "народження" Рулетабіля ми маємо чергову дивовижну дилогію. Режисер Брюно Подалідес майже буквально простежує тексти Леру, але припорошена пилом часів безсмертна класика заграла в нього новими барвами. Подалідес захоплено й зачаровано "побавився в кіно", надавши дійству дещо абсурдного позачасового забарвлення, а детективна фабула для нього – лише привід для свята кольорів, фантазій і акторської майстерности. У першому фільмі Рулетабіль розкриває злочин, що його скоєно в замкненій ізсередини жовтій кімнаті, а в другому – продовжує переслідувати таємничого й невловного Ларсана. Але сюжет, повторимось, не головне. Подалідес повертає кінематографу його фантазійну атмосферу ярмаркового дійства – недаремно "Аромат..." присвячено великому фокусникові минулого Жану-Ежену Роберу-Уденові, який був учителем Мельєса. Єдиний можливий закид до дилогії – дещо надмірна театральність і велемовність героїв. Але цю ваду можна легко вибачити: творці картини настільки захопилися, що їм кортіло грати ще і ще…



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com