Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

04.05.2006 16:21

„Кінофорум Україна” очима його учасників

Від 25 до 27 квітня в Києві проходив „Кінофорум Україна-2006”, за подіями якого ми уважно стежили:

"Кінофорум Україна-2006" – ІІІ Міжнародна виставка обладнання для кінопрокату та кіновиробництва

"Кінофорум Україна-2006" – Кінокампус молодих талантів

KINO-КОЛО – лавреат ІІІ "Національної премії кінобізнесу України"

"Кінофорум Україна-2006" – комплекс бізнес-семінарів та круглих столів з актуальних питань кінобізнесу

"Кінофорум Україна-2006" – І Форум Асоціації продюсерів України (АПУ)



А зараз пропонуємо відповіді учасників „Кінофоруму” на два запитання KINO-KOЛА:
1. Як ви розцінюєте результати III “Кінофоруму”?
2. Ваш прогноз розвитку українського кінобізнесу на наступний рік?

Андрій Різоль, генеральний продюсер «Кінофоруму Україна-2006»
1. Все добре пройшло, як завжди. Я задоволений організацією, все без збоїв, системно.

2. Стосовно кінобізнесу, є поняття критичної точки, після якої щось якісно змінюється. Як на мене, це зріє зараз, всі складові інфраструктури вже в комплекті, майже створені. Цього раніше не було. Не можна ж говорити про будинок без вікон, або дверей. Я чекаю на хороший розвиток. Українському кінематографу потрібний фільм на кшталт “Нічної варти”, який би став вибухом на ринку і зібрав велику касу.

Ігор Ігнатьєв, директор компанії “Люксор-Україна”
1.Кінофорум – це гарна подія, навіть у разі, коли угоди не укладаються, –тому що тут відбувається спілкування. З’являються нові ідеї, проекти…
Запитання: отже, угоди не укладалися?
Ну, може, й укладалися, просто я не знаю. Можливо, є проекти, які на сьогодні існують на рівні усних домовленостей, ідей...

2. Якщо держава нам не буде заважати, все буде гаразд. У цьому році поступово почало розвиватся українське кіно. Його лають, хтось хвалить. Десь воно схоже на американське кіно, якоюсь мірою воно авторське. В будь-якому випадку, перший крок зроблено – українські фільми потрапили у широкий прокат. Збільшилася загальна кількість картин у прокаті – на одну-дві, навіть на три на тиждень. Ну а подальшого зростання кількости не буде, якщо не буде подальшого розвитку кінотеатральної мережі. Адже за такої щільности фільмів у прокаті кінозали не можуть все розмістити. Тобто, стрічки виходять в обмежений прокат або демонструються на невеликій кількості сеансів, що не дозволяє окупити навіть придбані права й видатки на прокат. Якщо ж кінотеатральна мережа зростатиме, і швидко, – інша справа. Цей процес вже був розпочався, але минулого року зупинився через реприватизацію. Великі проблеми мали Харків, Одеса, Донецьк, де були ініційовані процеси реприватизації.
Запитання: це через діяльність уряду Тимошенко?
Так. Якщо виберуть того ж прем’єра, процес загальмується. Минулого року фактично було здано в експлуатацію тільки один мультиплекс – у Броварах. Все інше – заморожене. У Києві “Караван” досі не здано. В Дніпропетровську запустили мультиплекс в експлуатацію, на черзі Миколаїв. Але цього замало. Особливо, якщо порівняти з тим, як розвивається кінотеатральна мережа в Росії чи в країнах Східної Європи, де нормальний мультиплекс має 8-10 зал. І люди туди ходять, зали заповнюються. Для нас це перспектива.

Юрій Михайлов, генеральний директор “Пік-Відео”
1.”Кінофорум” відбувся, все буде гаразд.

2. На наступний рік прогноз у мене оптимістичний. Я випускаю українські фільми, і мені потрібно вірити у щось хороше. Без оптимізму вижити в нашій реальності не можливо. Сказати б, у конкретних цифрах українська дійсність виражатися не може. Можуть – тільки бажання. Зараз, нарешті почали знімати українські фільми, нехай поки що при телеканалах, але з’явиться і серйозне кіновиробництво.

Тамара Яловськая, генеральний директор компанії «Каскад-Україна»
1.«Кінофорум» пройшов слабкіше, ніж у минулому році – людей було менше. Але організацію можу тільки схвалити. Та ж ви розумієте, що це єдина серйозна бізнесова кіноподія, яка відбувається в Україні.

2.Стосовно прогнозу. Ми як дистриб’ютори маємо достатньо серйозний пакет – представлємо Colambia Pictures. Перший вагомий проект «Код да Вінчі», другий – «Казино Рояль». І в інших компаній достаньо потужні дистриб’юторські проекти.
Запитання: зростання ринку продовжиться?
Гадаю, так. По-перше, триває розвиток кіномережі, в цьому році з’явиться багато нових залів: у Харкові, Івано-Франковську, в Києві – «Караван», відкриття якого загальмувалося, але впродовдж півтора місяця відбудеться. Ми сподіваємось на зростання, але у відсотковому відношенні назвати цифри важко, навіть коли вести про середнє на залу. В якості прикладу прокат фільму “Тигр пантрує, дракон чатує», який ми колись випускали. Зібрали на двох копіях більше, ніж зараз збирають на 15 копіях. Ось і так буває.

Данило Пасько, директор компанії «Фільм-фокус»
1. Мені «Кінофорум» не сподобався, бо з комерційної точки зору нічого нового для себе я не знайшов. Виходячи з цього, мене не могли зацікавити масові заходи. Я планував знайти нових партнерів, яких тут не було. Тому результат оцінюю неґативно.

2. Відносно розвитку українського кінобізнесу – сподіваюсь на позитивину перспективу.
Запитання: якщо навіть прем’єром знову буде Юлія Тимошенко?
Ситуація з реприватизацією – це тимчасове явще, вона не вплине на довготермінову тенденцію. Наскільки це довго триватиме? Звісно, питання. В Росії розвиток кіноіндустрії відбувається значно швидше. Велика підтримка держави, майже в кожному фільмі бере участь ФАКК. У нас цього немає, і, швидше за все, й не буде, бо не знайдеться стільки вільних грошей. І маємо ще один мінус... Виробляючи кіно, слід орієнтуватися на власний ринок, на повернення грошей саме тут. Як це й відбувається в Росії. Припустімо, там ти претендуєш на створення якого-небудь блокбастера. В тебе може бути бокс-офіс 15 млн. долярів і більше по Росії. Тому ти можеш собі дозволиті 7 млн. бюджет. А якщо ти в Україні плануєш бюджет фільму, то можеш разраховувати на бокс-офіс десь у 1,5 млн. долярів – що лишає тобі 700 000 долярів на бюджет. Що можна зняти на 700 000 тисяч? Таке собі кіно, але навряд чи це буде друга “9 рота” чи “Нічна варта”. Обмеженість українського бокс-офісу не дозволяє сьогодні в Україні робити кіно високого рівня. Треба, щоб зростала кіномережа й кількість відвідувань. Що й дозволить інвесторам вкладати гроші в кіновиробництво, не розраховуючи на державні гроші. В наступному році цього не відбудеться. Процес залежить від економічної ситуації в країні, адже кіно є сферою розваг. А люди розважаються, якщо в них вирішені проблеми харчування, одягу, освіти. Коли почнеться економічне зростання в Україні? Гадаю, що навіть у Маккінзі не дали б відповіді на це питання. Та я сподіваюся – ближчим часом.

Денис Іванов, директор компанії, «Артхаустрафік»
1.Вочевидь, що перешкодою стали свята. З об’єктивних і суб’єктивних обставин вийшло так, що нових кінотеатрів у цьому році з’явилося дуже мало. І дійсно, ми сподівалися познайомитися з новими залами, встановити контакти з новими амбітними людьми. Тому під кінець засумували з того, що контактів виявилося мало. З іншого ж боку, ми вийшли на несподіваний контакт. Приємно, коли виставки приховують сюрпризи. До нас приїхали брати Хакало з Черкас і привезли 30-хвилинну стрічку в жанрі „фільму катастроф”, зняту на VHS-камеру з абсолютно крутими спецефектами. І друге, поcтупово починає формулюватися те, що може визначити розвиток українського кінобізнесу, саме виробництва – зйомки, і все, що пов’язане з продукуванням, з постпродукцією, з ідеями. Багато заряджених, енергійних ідей. Приходять сценаристи й режисери, і весь час триває діалог. У цілому, фінансова користь для нас була значно нижчою, ніж минулого року. Але не взяти участь в єдиній такій кіноподії року, значить себе не поважати.

2. Вони дуже туманні. Є фактор за. Об’єктивно зростає кількість кінотеатрів. Глядачі стають заможнішими. З іншого боку, є фактори проти. Це прийняття постанови Кабміну про обов’язкове дублювання чи субтитрування українською мовою й загальна культура людей, які будуть зайняті в кіновиробництві. Дистриб’ютори – це, в принципі, професіонали. Ми багото чого в них навчаємось, ми конкуренти й колеґи водночас. На жаль, я цього не можу сказати поки що про режисерів, продюсерів і сценаристів. На мій погляд, люди ще не мають того зв’язку з реальністю, який потрібен, аби робити успішне кіно.

Дмитро Колесніков, генеральний директор Асоціації продюсерів України
1. Як на мене, головний підсумок ІІІ “Кінофоруму” – те, що ми заявили про себе як потужна структура – Асоціація продюсеров України. Найголовніше, що українські стрічки в прокаті – знаємо, що цього року шість фільмів, і є бокс-офіс. Вже можна стежити за тенденціями. “Кінофорум” як подія став конструктивнішим. Він вийшов з PR-зони, має реалістичніший характер, що стосується подій у кінобізнесі. “Кінофорум” стає прагаматичнішим, а це найголовніше.

2. Незабаром будуть запущені у виробництво проекти, які вже вийдуть за межі українського прокату – на продаж до країн СНД, йтиметься і про інші ринки. Мій прогноз: через рік отримаємо серйозні касові збори, деякі українські стрічки збиратимуть не менш мільйона долярів.

Опитування провела Аксінья Куріна




Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com