Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


белорусский вокзал

Статті

25.11.2007 15:48

Світова преса про британські фільми: „Тристрам Шенді: Історія Півника та Бичка”, „Останній король Шотландії” й „Сексі-чоботи”

ТРИСТРАМ ШЕНДІ: ІСТОРІЯ ПІВНИКА ТА БИЧКА

ТРИСТРАМ ШЕНДІ: ІСТОРІЯ ПІВНИКА ТА БИЧКА” / TRISTRAM SHANDY: A COCK AND BULL STORY (2005, Велика Британія, 94’). Сценарист: Коттрел Бойс (за романом Лоренса Стерна). Режисер: Майкл Вінтерботтом. Оператор: Марсель Зюскінд. Актори: Стів Куґан, Роб Брайдон, Кілі Гоуз, Ширлі Гендерсон, Ділан Моран, Девіс Волліамс, Джеремі Нортем, Бенедикт Вонґ, Наомі Гарріс, Келлі Макдоналд, Елізабет Беррінґтон, Марк Вільямс, Кієран О’Брайян, Роджер Аллем, Джеймс Фліт, Айєн Гарт, Ронні Анкона, Ґреґ Вайз, Стівен Фрай, Джиліан Андерсон.

Синопсис:
„Тристрам Шенді: Історія Півника та Бичка” Майкла Вінтерботтома – винахідлива й хвацька адаптація класичного комічного роману XVIII століття „Життя та погляди Тристрама Шенді, джентльмена” Лоуренса Стерна. Широко відомий, хоча й нечасто читаний роман – непристойний флірт з техніками та умовностями романного жанру; його автобіографічний оповідач схильний до наративних зсувів, прямих звернень до читача та всіляких інших ексцентричних забавок, що дали підстави літературознавцям вбачати в ньому перший твір постмодернізму. Сюжет аж ніяк не лінійний, а Майкл Вінтерботтом ще більше підсилює задум Стерна розповісти дві історії: одну – про англійського джентльмена XVIII століття Тристрама Шенді (Стів Куґан), а іншу – про невдах-кіномитців ХХІ століття, що намагаються адаптувати явно непридатний для кіноадаптації твір „Життя та погляди Тристрама Шенді, джентльмена” зі „Стівом Куґаном” (Стів Куґан) у головній ролі. Лукаво визнаючи суспільне захоплення кіноіндустрією, „Історія про Півника та Бичка” блукає  сучасним знімальним майданчиком із невпевненими в собі акторами, журналістами-мисливцями на скандали й норовистими інвесторами. Все це вирує довкола долі двох родин: однієї кровної, другої – професійної, і ми долучаємося до негараздів, криз та ігор, що переходять зі століття до століття.

**
„Чи людина повинна слідувати правилам, чи правила – слідувати людині?”
Лоренс Стерн, „Життя та погляди Тристрама Шенді, джентльмена”

**
„Нема сенсу шукати в „Тристрамі Шенді” завершеності. Ви її там не знайдете. Як і звичного способу оповідати сюжет. Тристрам і Стерн ясно заявляють, що читач („Ви, мадам! Ви, сер!”) ніколи не охопить усього сюжету. Шматки пліток, свідчення з перших вуст та інтимні одкровення, – все це зливається й змішується, а в результаті постає забавка, де важко намацати певний сюжет, із яким можна було б почуватися спокійно. Цілу історію розповісти неможливо: адже реальність занадто складна, аби переповісти кожну деталь”.
Патрік Вайлдґаст, Асоціація Лоренса Стерна (Laurence Sterne Trust)

**
Колись здавалося, що божевільно розгалужений роман Лоренса Стерна XVIII століття „Тристрам Шенді” так само важко зафільмувати, як „Поминки за Фіннеґаном” або Британську енциклопедію. Завдяки кричущим підтасовуванням, надхненникові й режисерові Майклу Вінтерботтому вдалося (начебто) підняти непідйомне у нечестиво-грайливому фільмі „Тристрам Шенді: Історія Півника та Бичка”. Анархічний дух фільму – найближчий до його „Шоуменів”/24 Hour Party People, а структура фільму-всередині-фільму додає ще один жанр до послужного списку різнобічного англійця. Елітні авдиторії в усьому світі насолоджуватимуться грою, але тільки британці збагнуть внутрішньо-фільмові жарти про зірку Стіва Куґана, який тут грає версію самого себе.
Леслі Фелперін, „Variety”


ОСТАННІЙ КОРОЛЬ ШОТЛАНДІЇ

ОСТАННІЙ КОРОЛЬ ШОТЛАНДІЇ / THE LAST KING OF SCOTLAND (2006, Велика Британія-Німеччина-США, 122’). Сценаристи: Пітер Морґан, Джеремі Брок за однойменним романом Жіля Фодена. Режисер: Кевін Макдоналд. Оператор: Ентоні Дод Ментл. Актори: Форест Вітекер, Джеймс Макевой, Керрі Вошінґтон, Джиліан Андерсон, Дейвід Ойєлово, Саймон Макберні.

Синопсис:
Шотландія, 1970 рік. Щойно дипломований молодий лікар Ніколас Ґарріґан (Джеймс Макевой) мріє покинути свій рідний край і, прагнучи екзотики, вирушає до Уґанди. Він прибуває якраз після того, як внаслідок військового перевороту владу в країні прибирає Іді Амін (Форест Вітекер). Завдяки випадку, Ніколас стає особистим лікарем Іді Аміна. Тепер він забезпечений мерседесом і прихильністю диктатора, який називає його своїм „найближчим радником”. Він відкидає натяк від Стоуна, чиновника з Вищої британської комісії, про те, що Ніколас має „контролювати” Аміна з допомогою своїх медичних навичок. Проте в Аміна частішають приступи параноїдального гніву, один за одним зникають члени його найближчого оточення, і Ніколас стає свідком тортур. Відтак він змінює своє ставлення до Аміна, – тим паче, він завів роман з однією з дружин вождя. Ніколас намагається отруїти Аміна, але його викривають і тортурують. На щастя, шотландцеві вдається втекти й сісти на літак, що забирає його з Уґанди.

**
„Я сам пережив такий досвід, – досвід молодого шотландця в Африці. Тож фільм будується з точки зору Ґарріґана і в ньому йдеться про стосунки Уґанди й Британії. Але я з обережністю ставився до того, що країна третього світу використана як екзотичне тло, а герой фільму – білошкірий, – тому персонаж Ґарріґана морально двозначний. Осердя фільму – це момент, коли Амін обіймає Ґарріґана, кажучи, що той не зможе повернутися додому, бо він тепер – йому рідний, а Ґарріґан обіймає його у відповідь. Це наче збочена любовна історія”.
Кевін Макдоналд, з інтерв’ю часопису Sight&Sound

**
„Зйомки в Уґанді, а особливо – в самій Кампалі відплатили свої дивіденди, і не лише в сенсі автентичности. Контрастна, насичена операторська робота Ентоні Дода Ментла жваво передає багаті золоті й коричневі кольори столиці, а уґандійська масовка, безперечно, додає фільмові колориту”.
Філіп Кемп, Sight&Sound

**
„Форест Вітекер вже виконав роль свого життя – роль Чарлі Паркера у фільмі Клінта Іствуда „Птаха” / Bird, що є життєписом великого джазового саксофоніста. Тут він виконує другу роль свого життя: роль божевільного уґандійського диктатора Іді Аміна. Вітекер повністю передає ту небезпеку, яка йде від чоловіка, що вбив понад 300 тисяч своїх співгромадян, але також (а це – найважче) – його гумор, шарм і харизму.”
Кріс Тукі, Daily Mail (Велика Британія)

**
„Тема фільму – це, насправді, Ґарріґан, втілення Заходу з його наївною звичкою дивитися на Третій Світ і бачити те, що йому хочеться бачити”.
Гарі Томсон, Philadelphia Daily News


СЕКСІ-ЧОБОТИ

СЕКСІ-ЧОБОТИ / KINKY BOOTS (2005, Велика Британія-США, 106’). Сценаристи: Джефф Дін, Тім Фірт. Режисер: Джуліан Джарольд. Оператор: Ейджіл Брайлд. Актори: Джоел Еджертон, Чайветел Еджіофор, Сара-Джейн Поттс, Джеміма Рупер, Лінда Бассетт, Нік Фрост, Еван Гупер, Роберт П’ю, Джефрі Стрітфілд.

Синопсис:
Чарлз Прайс (Джоел Еджертон) з дитинства спостерігав за батьковою працею у взуттєвому бізнесі, але він ніколи не думав, що його доля теж буде пов’язана з чобітьми. Та батько передчасно помирає, Чарлз займає його місце і дізнається, що взуттєва фабрика „Прайс і Сини” – в занепаді. У відчаї він намагається врятувати справу і випадково знайомиться з Лолою (Чайветел Еджіофор), – колоритним трансвеститом з Лондона, що співає в кабаре. Лола скаржиться, що їй бракує відповідного взуття для роботи, і відтак у Чарлза виникає ідея, як врятувати бізнес: виготовляти специфічне еротичне взуття для людей з нетрадиційною сексуальною орієнтацією. Радикальному задуму доводиться торувати собі шлях крізь забобони працівників фабрики, незручне становище трансвестита в провінційному містечку й упередженість користолюбної нареченої Чарлза.

**
«Лондонський трансвестит і купка середньоанглійських „блакитних комірців” знаходять спільну мову і (егеж, даруйте!) взаємоповагу у фільмі "Сексі-чоботи", гладенькому бриткомі, чий поступ стримується прагненням нікого не образити.»
Дерек Еллі, Variety

**
Фільм “Сексі-чоботи” міг би видатися фетишистською фантазією, але насправді це щира й доволі мила британська комедія, яка із шармом торкається тем людяности й дружби”.
Ренді Кордова, Arizona Republic

**

„Гуманістична байка про те, як бути хорошою людиною, жити хорошим життям і гнати ґалонами лимонад, якщо доля підкидає тобі лимони. Приємно-передбачуваний і передбачувано-приємний фільм.”
Каріна Чокано, Los Angeles Times

**

„Рецепт для цієї дурнуватої, псевдонадхненної британської комедії походить із тієї самої кухарської книги, що дала нам „Повне Монті”.”
Стівен Голден, New York Times

Підготувала Ірина Зайцева




Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com