Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

01.03.2011 17:39

International Film Guide 2011

Володимир Войтенко

На Європейському міжнародному кіноринку під час 61 Берлінського міжнародного кінофестивалю презентували черговий річник Міжнародного кіноґіда, в якому зібрано інформацію про всі світові кінематографії. Четвертий рік поспіль у виданні друкується інформація про стан українського кіна, підготовлена головним редактором нашого порталу, зокрема, оглядова стаття…

Попри те, що в Україні протягом останніх кризових років кількість нових кінотеатральних залів збільшувалася повільно (нині їх 300), бокс-офіс неухильно зростав. Так, на вересень 2010-го, в порівнянні з вереснем 2009-го, він зріс на 48% – з $ 36,34 млн. до $ 53,85 млн.

Через зміну влади (прихід нового президента Віктора Януковича, запеклого опонента Віктора Ющенка часів Помаранчевої революції 2004 року) оприявнилися характерні тенденції в державній політиці та ідеології – повернення до російської сфери впливу й відповідних цінностей. У кінопрокаті, фактично – на користь російській, скасовано преференції для української мови як провідної у сфері дублювання та озвучення іншомовної кінопродукції. Щоправда, узаконено положення: фільмокопії мають озвучуватися/дублюватися і тиражуватися винятково українськими компаніями.

Державна підтримка фільмовиробництва була мізерною: на кінець жовтня із запланованих у бюджеті $ 3 млн., кінематографія отримала менше $ 1 млн. Тому цьогорічну кінопогоду робили незалежні проекти, часом фільмовані як виклик кволій державній кінополітиці.

Таким постав кіноальманах із 14 короткометражок «Мудаки. Арабески», створений режисерами-початківцями у жанрі соціальної сатири. Всі фільми зняті на безбюджетній основі й мають гарну фестивальну історію, зокрема, «Глухота» Мирослава Слабошпицького – конкурсант Берлінале’2010. Ті ж ентузіасти на чолі з Володимиром Тихим вже розпочали роботу над новим альманахом «Україно, goodbye» – про причини еміґрації з країни.

Іншою подією став ігровий дебют документаліста Сергія Лозниці «Щастя моє» (копродукція з Німеччиною та Нідерландами) – український повнометражний фільм, що вперше змагався в конкурсі Каннського фестивалю. Історія трагічного протистояння безправної людини та деспотичної влади розгортається у російській провінції. Продюсер Олег Кохан, поряд із цим фільмом, також прилучився до копродукції «Шантрапа» в режисурі Отара Йоселіані, що розмірковує про місце творця в суспільстві, дарма – тоталітарному чи демократичному.

Своєю чергою, «Дніпро» Олександра Шапіро постає модерною марґінальною кінопоемою, своєрідним освідченням у любові до великої української ріки, де відвертий авторський матеріал монтується з офіційною кінохронікою минулого. А документальна стрічка Дмитра Тяжлова «Я пам’ятник» розповідає історію скульптора-аматора, що примиряє політизовану спільноту, споруджуючи поряд пам’ятники колись непримиренним ворогам.

Одразу три фільми в копродукції з Росією – «Пістолет Страдіварі» Олексія Луканєва, «Стріляй негайно!» Вілена Новака та «Чоловік моєї вдови» Леонда Горовця – виводять на екран авантюрний кримінальний сюжет з комедійними мотивами, що не переконує ні глядачів, ні критиків.

Зате єдиний за державної підтримки, щоправда незавершений, проект – анімаційний серіал «Моя країна – Україна» – порадував як глядацьким потенціалом, так і мистецькими чеснотами. Кожна трихвилинна серія розповідає дотепну історію про котрусь конкретну місцину.

Наразі ж низка повнометражних фільмів, недофінансованих державою, чекає на своє завершення 2011 року. Зокрема, й копродукційна біографічна драма російського режисера Ільї Хржановського «Дау» про долю видатного фізика ХХ століття Ландау, що працював у 1930-х в тодішній українській столиці Харкові.

Тим часом із 1 січня 2011 року вступають у дію зміни до «Закону про кінематографію». Вони передбачають, що національний фільм звільнятиметься на п’ять років від податку на додану вартість на всіх етапах його продукування й демонстрації в кінотеатрах, стимулює інвестування в кінематограф тощо. Законом передбачено й утворення спеціального фонду держбюджету, на якому мають акумулюватися кошти від податкового збору на кіно. Але досі механізм такого збору не відпрацьований. Тому скептики ставлять під сумнів «українське кіноприскорення 2011»…




Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com