Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

28.02.2012 18:08

International Film Guide 2012

На Європейському міжнародному кіноринку в лютому 2012 року під час 62 Берлінського міжнародного кінофестивалю презентували черговий річник Міжнародного кіноґіда, в якому зібрано інформацію про всі світові кінематографії. П’ятий рік поспіль у виданні друкується інформація про стан українського кіна, підготовлена головним редактором нашого порталу, зокрема, оглядова стаття…

Володимир Войтенко

В державному бюджеті’2011 на підтримку кінематографа з’явилася найбільша за 20 років Незалежности сума – $ 14 млн, $ 9 млн. – на фільмовиробництво. Також на вперше публічно проведеному конкурсі кінопроектів право на часткове чи повне фінансування отримали 37, серед яких 16 повнометражних.

2011 року вдруге пройшов новий МКФ в Одесі, яка від 1920-х є колискою української кінематографії, тут розпочинав український кінокласик Олександр Довженко. Фестиваль знайшов своє обличчя в якості української кінолабораторії на порозі вкотре очікуваного національного кіноренесансу.

Разом із тим, кроки уряду президента Віктора Януковича, що вдався до політично вмотивованого переслідування опонентів, загрожує процесові інтеграції держави до Європейського співтовариства, що не може оминути й кіносфери. Суспільство впадає у стан фрустрації.

Як перша кінореакція – фільмування альманаху Ukraine, goodbye! про причини еміґрації з країни. Одна з короткометражок розповідає саркастичну історію про зваблену образом президента Януковича з білбордів і покинуту ним жінку, яка вособлює Україну.

Галюцинаційний мистецький експеримент Ігора Подольчака «Delirium» асистує українській реальності, ставлячи низку світоглядних, екзистенційних та метафізичних питань: де, зрештою, життя переходить у смерть і навпаки?

У 25-річчя Чорнобильської катастрофи створено копродукційну стрічку «В суботу», що змагалася в конкурсі Берлінале й подає екзистенційну версію трагедії. Її творча група на чолі з Алєксандром Міндадзе є російською, що й обумовило відповідні контексти.

Два повнометражні дебюти звертаються до теми дорослішання. Gamer Олега Сенцова в документальній манері веде про підлітка, що пізнає себе через захоплення комп’ютерними іграми. Драматургійні проблеми не перешкоджають сподіватися на перспективи режисера. А RocknBall Дмитра Приходька – данина футбольному «Євро 2012», що пройде в Україні та Польщі, та своєрідний коментар до історії українсько-польських стосунків, що викликає низку зауважень.

Українські кінематографісти, зачаровані поступом нових технологій, також встигли створити перший повнометражний фільм у 3D. Це романтична любовна комедія Валерія Ямбурського «Любов і крапка», що не мала успіху в глядача не лишень через технологічну недосконалість.

Історична фантазія «Тойщопройшовкрізьвогонь» представника старшого покоління Михайла Іллєнка – про репресованого в СРСР військового пілота, що став вождем індіанського племені – є жертвою державного недофінансування, створювалася понад чотири роки й хибує драматургійно. Та ж історія повнометражного дебюту Валентина Васяновича «Звичайна справа», хоча це дозволило режисерові в часі переосмислити сюжет про актуальність суспільного призначення українського інтеліґента.

Очевидним успіхом 2011 року й оптимістичним поглядом на перспективу молодого кінопокоління є тріумф «Кросу» Марини Вроди – «Золота пальма» Каннського фестивалю, друга для України (2005 – «Подорожні Ігора Стрембіцького). Ще одна історія дорослішання, що трактується як метафора сучасної України, котра потерпає від своєї державної об’єктності.

Тим часом прийнято державний бюджет на 2012 рік, де ще більше – понад $10 млн. – на фільмовиробництво. Але фінансовий кінооптимізм загрожено песимізмом щодо стану демократії та можливого державного дрейфу в бік путінської Росії.

 




Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com