Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

03.03.2017 13:42

Визвольна війна за українські екрани. Оголошено переможців конкурсу сценаріїв «Своє кіно»

«Детектор медіа»

Різоль, Янковський, Санін, Войтенко та Іллєнко розповіли, як створити майбутнє українського кіно...

Визвольна війна за українські екрани. Оголошено переможців конкурсу сценаріїв «Своє кіно»

 

Останнього дня зими, 28 лютого, відбулася презентація масштабного комунікаційного проекту «Дивись українське — твори своє майбутнє». Суть, здається, доволі проста: привчити, хай як воно звучить, українського глядача дивитися вітчизняні фільми і, зрештою, довести, що українські стрічки можуть бути цікавими, якісними та, головне, актуальними й близькими саме до нього. Ініціатори проекту — компанія «Вавілон» та Асоціація «Сприяння розвитку кінематографа в Україні — Дивись українське!» — вважають, що майбутнього, зокрема й кінематографічного, не треба чекати, його треба наближати. Тож, заохотивши до співпраці меценатів, партнерів та всіх небайдужих, уже знані кінематографісти взялися допомагати творчій молоді (й не тільки молоді) в буквальному сенсі «творити кіно».

Андрій Різоль на початку пообіцяв, що конференція триватиме близько години.

Але тема майбутнього українського кінематографа виявилася настільки болючою для присутніх, що, зрештою, проект обговорювали більше двох годин

На прес-конференції Андрій Різоль, який, власне, є головним ініціатором проекту «Дивись українське — твори своє майбутнє!», в усіх подробицях, цифрах і графіках розповів про мету свого починання, проміжні результати та, звісно ж, плани на майбутнє.

«Для мене це дуже важливий проект, — зізнався Різоль. — По-перше, це нова форма комунікації експертної групи кінематографістів із широкою українською аудиторією. Це не держзамовлення, це не комерційне замовлення. Це соціальний, у першу чергу, проект, який розвивається, функціонує виключно за меценатської та партнерської підтримки».

Проект включає декілька етапів, один із яких уже позаду. Якщо коротко, то кроки до мети такі: вже проведено конкурс сценаріїв короткого метру «Своє кіно», далі роботи-переможці запускають у роботу, а потім уже готові короткометражні стрічки розповсюджують по українських телеканалах та кінотеатрах. Організатори сподіваються, що зможуть домовитися щодо показу цих невеличких кіноробіт перед великими сеансами в кіно.

«Нам вдалося запустити процеси, які стосуються створення фільмів, — зазначив присутній на прес-конференції голова Держкіно Пилип Іллєнко. — Сьогодні за підтримки Держкіно створюється більше сотні повнометражних художніх фільмів — й ігрових, й анімаційних. Це безпрецедентна кількість для України. Я не можу пригадати, коли стільки знімалося. Більшість із цих картин знімають режисери, для яких це — перший, максимум другий повний метр. І це не тому що ми вирішили дати шанс людям без досвіду, а тому що в нас у принципі ніколи не знімалося стільки робіт одночасно. І тепер необхідно забезпечити подальшу долю цих стрічок. Треба знайомити українського глядача з ними. І проект "Дивись українське" — відповідь на це питання».

До речі, в невеличкому відеоролику, який показали пресі на початку прес-конференції, було зазначено, що тільки за сім місяців існування проекту «Дивись українське — твори своє майбутнє!» кількість глядачів вітчизняного кіно збільшилася з півмільйона до п'яти мільйонів.

«Ми дуже багато показуємо українського кіно за кордоном, на фестивалях. Це чудово! — наголосив Ігор Янковський, чий благодійний фонд "Ініціатива заради майбутнього" є генеральним партнером проекту. — Але наше кіно мають бачити й тут, в Україні. Починати будемо з малого — із трихвилинних стрічок, але покажемо глядачам, що українське кіно існує, його можна дивитися не тільки в якомусь закритому кіноклубі».

Отже, перший крок до створення короткометражних українських фільмів уже зроблено — з більше п’ятисот сценаріїв, які було надіслано в рамках конкурсу «Своє кіно», журі в два етапи обрало 20 переможців. Ще 30 робіт увійшли до так званого резерву проекту, ще п’ять отримали спеціальну відзнаку від оргкомітету та преміальне заохочення. Багато сценаріїв також отримали персональні відзнаки від окремих експертів конкурсу.

Михайло Іллєнко, виявляється, і запропонував створити "резерв конкурсу" — список робіт, які однозначно варті уваги, але через якісь причини не увійшли до двадцятки переможців

Продюсер Юлія Чернявська, яка увійшла до складу журі, зазначила, що більшість конкурсних робіт були світлими й оптимістичними, що, на її думку, хороший знак

Михайло Іллєнко, до речі, теж узяв участь у конкурсі й уролі учасника. До переможної двадцятки увійшли аж дві його роботи

Кінознавець Алік Шпилюк як член журі особливо відзначив сценарій свого колеги Сергія Васильєва, який надіслав на "Своє кіно" гостросатиричну роботу

До речі, роботу Васильєва відзначив і Володимир Войтенко, але зауважив, що мало хто з режисерів наважиться працювати з сатирою — занадто непростий це жанр

Керівний партнер Deloitte Андрій Булах, попри надзвичайну зайнятість, відвідав прес-конференцію, щоби довести, що бізнес готовий підтримати українське кіно

Діджитал-експерт В'ячеслав Чушенко зізнався: поки читав конкурсні сценарії, на два дні випав із життя

Режисер Олександр Кириєнко розповів присутнім, що був категорично проти сценаріїв, які педалювали на темі війни. "Це було надзвичайно нудно та спекулятивно", — сказав він. Натомість відзначив сценарій "На своїй землі", у якому, за словами Кириєнка, йдеться немовби про війну, але не про неї, а про людей.

Композитор, режисер та продюсер Сергій Круценко погодився з колегою. Теж, до речі, відзначив сценарій "На своїй землі", назва якого ще не раз лунала на конференції

«Як той, хто прочитав усі майже 500 сценаріїв, сценарних заявок, синопсисів, хочу сказати, що в нас усе гаразд з тією частиною суспільства, яка пропонує своє осмислення часу, в якому ми живемо, — поділився враженнями кінознавець Володимир Войтенко. — Це надзвичайна жанрова різноманітність! Це коли про речі болючі, непрості люди можуть говорити на різний манір: від трагедійного жанру до комедійного».

Трішки цифр. Загалом на конкурс було надіслано 501 роботу, після поверхового аналізу їхньої відповідності регламенту було залишено 412. Далі, на першому конкурсному етапі жюрі з 16 експертів відібрали сотню найкращих робіт. Із цієї сотні переможну двадцятку вже визначало широке журі — 84 експерта з різних галузей: кінокритиків, режисерів, журналістів, селебріті, бізнесменів, кінопрокатників.

І от, нарешті, маємо двадцятку сценаріїв, які, сподіваємося, невдовзі побачимо на кіноекранах:

  • «Один день з життя прем’єр-міністра» (Софія Столярова)
  • «Ліфт» (Михайло Іллєнко)
  • «Клоун» (Василь Кухар)
  • «На краю» (Микола Терещенко)
  • «Кадет» (Олександр Столяров)
  • «На своїй землі» (Федір Янько)
  • «Пуанти» (Лілія Остапович)
  • «Стрибок Віри» (Микола Кирильчук)
  • «Голос» (Михайло Іллєнко)
  • «Сонний трамвай» (Ігор Байбарза)
  • «Чоловік» (Оксана Артеменко)
  • «Дякую!» (Максим Люков)
  • «Інклюзія в школі» (Олена Осмоловська)
  • «Щедрик» (Андрій Малюхович)
  • «Звичайний ранок» (Ярослава Наумова)
  • «Моно» (Євгенія Бабенко)
  • «Холодний дощ самотності» (Олег Павлюченков)
  • «Серцеїдка» (Олександра Бровченко)
  • «Двері» (Василина Дротяк)
  • «Паперове серце» (Ольга Калуга)

Усі ці роботи, як зазначено в планах проекту, будуть екранізовані до вересня 2017 року та розповсюджуватимуться по кінотеатрах та на телебаченні до кінця 2018 року. До речі, представники деяких мереж кінотеатрів заочно вже дали згоду на показ стрічок проекту «Дивись українське — твори своє майбутнє».

Генеральна директорка мережі кінотеатрів "Планета кіно" Наталія Байдан уже на конференції заявила про готовність узяти стрічки проекту до показу.

«Можна довго сидіти за келихом пива з колегами, плакатися в жилетку, розповідати, що тобі щось не вдалося зробити, тому що такий час чи ще щось інше, — зауважив режисер Олесь Санін. — Та не треба вже шукати причину, треба рухатися вперед. І я думаю, що цей проект — це буде історія визвольних змагань за наші екрани, за душі людей, які ми повинні повернути до себе. Ми маємо виправдати сподівання людей, які хочуть у кінотеатрах, на екранах телевізорів побачити історії про себе, які хочуть актуалізації себе сьогоднішніх».

Фото: Роман Закревський

Зберегти

Зберегти

Зберегти




Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com