Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

16.04.2003 17:41

Двадцять перший(Cтрах.com/Feardotcom Вільяма Мелоуна)

Олег Рой

СТРАХ.COM/FEARDOTCOM, (101’, Велика Британія – Німеччина – Люксембурґ, 2002) сценарист: Джозефін Койл, режисер: Вільям Мелоун, оператор: Крістіан Шебальдт, актори: Стівен Дорфф, Наташа Макілоун, Стівен Рі, Удо Кір, Амелія Кертіс.

Звісно, жанр у розпачі: лякати нічим, забобони вичерпані, постановники в творчій кризі, глядачі у скептичному настрої. Я ж не сперечаюся. Нових одкровень ніхто й не чекає. Але за таке, та ще й побачене нещодавно, а не в 1924-му, найкраща винагорода – безкоштовна лоботомія всій творчій групі.

Передусім красно дякуємо за рекламу нікчемного сайту, на котрому немає нічого, окрім обіцянок набити пику популярній серед охочих набити їй пику співачці Мераї Кері. Але навіть там більше змісту, ніж у стрічці, що в ній немає нічого, окрім дзвінкої порожнечі пустих цитат. Чи то мені лише здалося, чи то воно дійсно так, але перед нами найперспективніший претендент на отримання цьогорічної “Золотої малини” в усіх номінаціях...

Номінація перша: сценарій, і чи був він узагалі. Знайти хоча б маленьку логічну ниточку в цій великій купі недоладностей навіть не важко, а не можливо. Бо розглядається дивовижний гібрид з усіх бачених авторами фільмів. Щось подібне до блузки, що її шив собі єдиний симпатичний герой “Мовчання ягнят”. Клаптик шкіри звідти, шматочок звідси, ну то й що, що власник волає від страшенного болю. Краса вимагає жертв. І хто сказав, що постмодернізм уже не модний. Головне, продемонструвати свою обізнаність...

Номінація друга: режисура та її намагання не відставати від сценарію. Усе, що не бачив сценарист, бачив режисер, тому, крім усвідомлених, зафіксованих на папері цитат, маємо милуватися ще й тими кіновидіннями, які осяяли Вільяма Мелоуна під час зйомок, без попереджувального пострілу. А там уже цілковита мряка. Не допоможуть навіть коктейлі “Йорж” та “Молотов”. Змішані. І взагалі, замість того, щоб оцінювати якість режисури, дивної настільки, що після сеансу залишається гірке відчуття, що те все зняв хор П’ятницького без дириґента (жодних образ, маємо на увазі лише бажання кожної наступної сцени виглядати якомога незалежнішою від двох попередніх), краще перерахуємо стрічки, що вони залишили свій слід на “Страх.com”.

На номері двадцятому обіцяю зупинитися. 1) “Мовчання ягнят” (і не лише метод написання сценарію). 2) “Три кроки в маренні” (маленька така дівчинка як образ смерти). 3) “Сяйво” (маленька дівчинка потроху розмножується). 4) “Князь темряви” (похмурий будинок, фіксований відеокамерою). 5) “Серце янгола” (ліфт у пекло). 6) “Шосе у безвість” (малозрозумілі жахи під “Rammstein”). 7) “Кошмар на вулиці В’язів” (схильність наганяти туману в прямому сенсі, як тільки хочеться щось розгледіти). 8) “Дзвінок” (засоби розповсюдження смерти та труп, котрий потрібно десь відшукати, щоби терор припинився). 9) “Дзвінок 2” (намагання все пояснити науковими термінами). 10) “Повсталий з пекла” (кольорова гама та саунд-трек). 11) “Повсталий з пекла 2” (відчуття, що події “Страх. com” відбуваються все ж у притулкові для старих, і досі мене непокоять). 12) “Будинок на пагорбі привидів” (Мелоун не міг залишити поза увагою і власну стрічку, котру, напевно, теж вважає великою класикою жанру). 13) “Блерська відьма” (стилізована відсутність сценарію та гістерійні зойки всіх персонажів жіночої статі). 14) “Прокол” (гістерійні зойки всіх персонажів жіночої статі викликають чомусь регіт у залі) 15) “Помста мерця” (тут також мститься мрець). 16) “Реаніматор” (медичні експерименти з недобрими намірами). 17) “Пікнік біля навислої скелі” (дехто із персонажів стрічки так і не пояснив, куди він зник). 18) Ранній німецький кіноекспресіонізм (стилізація інтернету). 19) “Голий обід” (галюцинації як від галюциногенних грибів). 20) “Сам собі режисер” (більшість персонажів стрічки скористалися порадою ведучого цієї телепрограми, і всюди тягають за собою відеокамеру, не відпускаючи її навіть тоді, коли починають корчитися в передсмертних муках). Можна продовжувати далі, але я обіцяв...

Номінація третя: актори, та чому ми їх і досі такими вважаємо. Взагалі-то, щоб те зіграти, треба мати неабияку сміливість. Можна намацати все, що завгодно, у Наташі Макілоун та Стівена Дорффа, але їхніх персонажів ви там все одно не знайдете. Мелоун навмисно запросив на головні ролі акторів із репутацією інтелектуалів, щоб згодом критика мучилася, чому в тому павутинні з різноманітних нісенітниць борсаються не Дженніфер Лопез із Робом Шнайдером, а ті, над ким вона, критика, раніше не потішалася.

Номінація четверта і головна: монтаж і страшна таємниця. Від того волосся стає дибки, але спробуйте порізати стрічку на шматочки і потім скласти заново, по-своєму. Тримайтесь, але як би ви не старалися, все одно виходить те саме. Ні логіки, ні сюжету, ні кіна. Тепер, сподіваюся, ви довго не зможете заснути...



Також дивіться: Фотогалерею фільму



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com