29.10.2004 10:03
Взаємозв’язки та взаємовплив екранних культур Німеччини та України
Від 1 до 3 листопада 2004 року в київському Домі кіна (Синя зала) проводиться семінар “Взаємозв’язки та взаємовплив екранних культур Німеччини та України (1920 – 1930-ті роки)”.Його проводять Ґете-Інститут у м. Києві, Національна спілка кінематографістів України, Центральний державний кінофотофоноархів України ім. Г.С. Пшеничного, музей Національної кіностудії ім. О. Довженка.
У семінарі беруть участь: Ганс Йоахім Шлеґель (Берлін), Оксана Мусієнко, Олена Новікова, Ірина Зубавіна, Ольга і Лариса Брюховецькі, Валентина Слободян, Олександр Безручко, Дмитро Горбачов, Сергій Пролєєв, Олександр Рутковський, Олег Сидор-Гібелинда, Вадим Скуратівський, Сергій Тримбач, Леонід Череватенко.
1 листопада, понеділок
12.00 Початок роботи семінару. Ознайомлення з виставкою “Кіноплакат в Україні (20-30-ті роки)”.
Виступи директора Ґете-інституту в м. Києві Барбари Каульбах, заступника голови Спілки кінематографістів України Владлена Кузнєцова.
12.20 – Виступи Ганса Йоахіма Шлеґеля та Сергія Тримбача: концепція семінару.
12.40 –Тетяна Ємельянова, Центральний державний кінофотофоноархів (ЦДКФФА). Німеччина 20-30-х років у фондах ЦДКФФА.
13.00 Програма документальних німецьких фільмів 20-30-х років (з фондів ЦДКФФА).
13.40-14.30 – перерва
14.30 – Олег Сидор-Гібелинда, мистецтвознавець. Українські художники 1920-1930-х рр. і німецький експресіонізм.
14.50 – Фраґменти фільмів “Звенигора” та “Арсенал” (ВУФКУ, Одеса, реж. Олександр Довженко).
15.30 – Леонід Череватенко, кінокритик. Відгуки німецької преси про стрічки О.Довженка.
16.00 – Ганс Йоахім Шлеґель. Українсько-німецькі зв’язки в кінематографі.
17.00 – Фільм “Безрадісний провулок” (Німеччина, 1925, реж. Ґеорґ Вільгельм Пабст, у ролях Аста Нільсен, Ґрета Ґарбо, Григорій Хмара).
19.00 – Фільм “Любов Жанни Ней” (Німеччина, 1927, реж. Ґ.В.Пабст)
Вступне слово до фільмів – Ганс Йоахім Шлеґель.
2 листопада, вівторок
11.00 – Сергій Тримбач, кінознавець, Інститут мистецтвознавства, фольклористики і етнології ім. М.Рильського НАН України (ІМФЕ). Українська німецька ідея: нордичний характер у вітчизняному кіні.
11.30 – “Fahneweihe in Wetzlar”. Німецький документальний фільм про українських військовополонених Першої світової війни.
11.45 – Фільм “Карл Бруннер” (“Тримайся, Карлушо!”), Українфільм, Одеса, 1936. Автор сценарію Бела Балаш, реж. Олексій Малюков.
13.15 – 14.00 – перерва
14.00-16.00
Ольга Брюховецька, кінокритик. Монтажне кіно: українська і німецька “симфонії”.
Вадим Скуратівський, доктор мистецтвознавства, професор Київського національного університету театру, кіна і телебачення ім. І.Карпенка-Карого (КНУТКТ). Елементи німецького експресіонізму в українській культурі ХХ століття.
Оксана Мусієнко, кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедрою кінознавства КНУТКТ. “Гірські фільми” як феномен німецького кіна 1920-х років.
Олександр Рутковський, кандидат мистецтвознавства, ІМФЕ. Довженко-експресіоніст за доби пасіонарних націй.
Ганс Йоахім Шлеґель. Українське та німецьке кіно: паралелізм поетик.
16.00-17.00 – перерва
17.00 – фільм “Прометей” (Київська, 1934, реж. Іван Кавалерідзе).
19.00 – фільм “Білий диявол” (Німеччина, 1929, реж. Ніколай Волков, у ролях Іван Мозжухін, Ліл Даґовер.
3 листопада, середа
11.00-12.00
Сергій Пролєєв, доктор філософських наук, президент Українського філософського фонду. Вплив німецького експресіонізму на український кінематограф.
Олександр Безручко, аспірант КНУТКТ. Гліб Затворницький, Юрій Нікітін: між Україною та Німеччиною.
Олена Новікова, мистецтвознавець. Актриса Анна Стен у німецьких фільмах.
12.00 Заключна дискусія. Ведучий Ханс Шлегель.
13.30-18.00 – перерва
18.00 Кінопрограма: “Гамбурґ” (ВУФКУ, Одеса, 1926. Реж. Володимир Балюзек);
“Убивця Дмітрій Карамазов” (Німеччина, 1931, реж. Фьодор Оцеп, у головній ролі – Анна Стен).
Увага! У програмі можливі зміни!
ДОКЛАДНІША ФІЛЬМОГРАФІЯ
“Убивця Дмітрій Карамазов / Der Mоrder Dmitriy Karamazov” (Німеччина, 1931, реж. Фьодор Оцеп, у головній ролі – Анна Стен);
“Білий диявол / Der weisse Teufel” (Німеччина, 1929, реж. Ніколай Волков, у ролях Іван Мозжухін, Ліл Даґовер, за участи хору Донських козаків; костюми – Кость Зілинський, асистент режисера – Анатоль Литвак (обидва родом з України);
“Безрадісний провулок / Die freudlose Gasse” (Німеччина, 1925, реж. Ґеорґ Вільгельм Пабст, асистенти режисера – Марк Соркін, Анатоль Литвак – родом з України; в ролях Аста Нільсен, Ґрета Ґарбо, Григорій Хмара.
“Любов Жанни Ней / Die Liebe der Jeanne Ney”, за романом Іллі Еренбурґа (Німеччина, 1927, реж. Ґ. В. Пабст, асист. реж. Марк Соркін, у ролях – Бріґіта Хелм, Фріц Респ, за участі еміґрантів Білої армії під керівництвом генерала Шкуро);
“Карл Бруннер” (“Тримайся, Карлушо!”), Українфільм (Одеса, 1936), автор сценарію Бела Балаш, реж. Олексій Маслюков, у ролях – Олена Тяпкіна, Льоня Фесечко, А.Чекулаєва
“Гамбурґ”, ВУФКУ (Одеса, 1926). Сценарій С. Шрейбера, Юрія Яновського, реж. Володимир Балюзек, у ролях – Г. Спранце, Іван Замичковськй, Микола Надемський.
“Прометей”, Українфільм, Київ, 1935. Реж. Іван Кавалерідзе, у ролях – Іван Твердохліб, Поліна Нятко, Олександр Сердюк, Наталя Ужвій, Гнат Юра.
Збірка документальних матеріалів з фондів Центрального державного кінофотофоноархіву України імені Г. С. Пшеничного.