Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


'

22.10.2003 17:32

Міла Новікова, директор програм кінофестивалю “Молодість”

Якою є географія цьогорічної конкурсної програми фестивалю? Охарактеризуйте український аспект...

Цього року на фестивалеві "Молодість" демонструватиметься понад 200 фільмів з майже 60 країн. Ми не ставили собі за мету розширення географії конкурсної програми, але якось само собою так складається. Від деяких нових і екзотичних для фестивалю країн, скажімо, ПАР, довелося відмовитися, тому що запропоновані фільми були не дуже високої якости. Традиційно багато стрічок від європейських країн, з Росії.

Українські фільми представлені однією роботою в повнометражному конкурсі і п’ятьма в студентському. Від українських студентів ми отримали досить багато фільмів, і вже не перший рік вирішили піти за схемою відбору до конкурсу сильніших картин. Колись ми брали все, зроблене за рік, але зараз фільмів знімається набагато більше, і за якістю не всі вони, на жаль, конкурентоспроможні. Проте є справді сильні роботи – вони до конкурсу і потрапили. До короткометражного ж конкурсу не надійшло жодних пропозицій...

Як ви охарактеризуєте стратегічну політику фестивалю, що стосується добору позаконкурсних програм?

Як і в кожного фестивалю, у нас є традиція, якої ми дотримуємося, тобто певні програми, повторювані з року в рік. Це, звісно, "Українська панорама" – наш спосіб представляти українське кіно світові й просувати його на інші фестивалі. Програма "Нове російське кіно", що існує вже три роки – цього року вона має бути особливо цікавою.

Старе кіно – ще одна традиція "Молодости". Ми постійно працюємо з Держфільмофондом Росії, здійснюємо покази нашої кінокласики. Скажімо, намагаємося робити програми, які стосувалися б і української, і російської культури – зокрема, у попередні роки демонстрували фільми Марка Донського, Григорія Чухрая. Цього року відбудеться абсолютно унікальна ретроспектива Віри Холодної, озвучена, до речі, живою музикою.

Із класики німого кіна покажемо також фільми Жоржа Мельєса – їх привезе до Києва онука режисера. Вони теж супроводжуватимуться живою фортепіанною музикою у виконанні ще одного нащадка Мельєса...

Традиційна програма "Еротичні історії" цього року, на жаль, демонструватиметься востаннє. Річ у тім, що компанія Ziegler Film, виробник цього кіноциклу, завершує його. Три картини, які ми показуватимемо, і є завершальними.

Східне кіно цього року представлене стрічкою "Багряне золото" члена журі Джафара Панагі – іранського режисера, який колись був на "Молодості" з дебютним фільмом "Біла кулька". Також маємо турецьку програму, де одна з картин – лавреат цьогорічного Каннського фестивалю. Щодо заокеанських держав – планувалася велика програма арґентинського кіна, яка, на жаль, через фінансові труднощі, була зменшена до одного фільму в конкурсній програмі. Поза тим, у нас є член журі з Арґентини – режисер Мартін Рейтман, до речі, українського походження.

Майже всю традиційну програму "Фестиваль фестивалів" ми цього разу організовуємо спільно з московськими партнерами – річ у тім, що за останні роки дуже змінилася кон’юнктура у світовому фестивальному русі і на сьогодні фактично всі західні дистриб’ютори вимагають великої оплати за покази на фестивалях. Оскільки ціни на сеанси "Молодости" в кінотеатрах дуже низькі, то, зрозуміло, що ми не можемо повернути коштів, потрібних для отримання кінокопій. Для прикладу, в середньому фестиваль має заплатити дистриб’юторові 500 євро за один показ – жоден кінотеатр не може компенсувати навіть половини цієї суми. А ще ж треба оплатити пересилку копій, що також обходиться не менш, як у 600 євро. З росіянами ж ми маємо дружні партнерські взаємини і особливі домовленості – ми їм надаємо рекламу у наших поліграфічних виданнях і забезпечуємо приїзд делеґацій від дистриб’юторів, вони ж надають нам фільми.

Від однієї з традиційних програм довелося відмовитися, не з нашої вини, – маю на увазі "Східноєвропейську панораму". Річ у тім, що ми не можемо всі фільми показувати в Домі кіна – він для цього замалий – і повинні співпрацювати з кінотеатрами. А кінотеатри зараз дотримуються суто комерційних взаємин і погоджуються брати лише те, на що, на їхню думку, безумовно піде глядач. Через це вони не хочуть працювати зі східноєвропейськими фільмами. Проте ми сподіваємося наступного року поновити "Східноєвропейську панораму" і спеціально під неї шукаємо спонсора.

Ще на цьогорічній “Молодості” – чудова ретроспектива Софі Лорен у зв’язку з її приїздом на фестиваль, ретроспектива і фотовиставка Райнера Вернера Фассбіндера, програма сучасного французького і німецького кіна...

З фестивальних нововведень 33 “Молодости” – проведення Molodist Talent Campus’у, а також зустріч між українськими кінодистриб’юторами і німецькими та французькими. Бо ж досі більшість фільмів український прокат отримує за старою, ще з радянських часів, схемою – через Росію. Ми хочемо зробити невеликий крок до кіноринку – безпосередньо познайомити західних дистриб’юторів з нашими, щоб нарешті між ними почалися прямі контакти...



Інтерв'ю

Архів


Новости кино ukrfilm.com