Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


'

16.11.2002 17:24

Том Генкс – вбивця із золотим серцем

Довгі роки питання, коли ж Том Генкс зіграє поганого хлопця, залишалося без відповіді. І от, нарешті, здійснилося. У фільмі “Шлях до пекла”/The Road To Perdition режисера Сема Мендеса найпозитивніший з усіх голлівудських кумирів зіграв найманого вбивцю Майкла Саллівена, котрий намагається вберегти сина від неґативних наслідків свого фаху.

“Шлях до пекла” в листопаді вийшов на українські кіноекрани. Наразі пропонуємо інтерв’ю з Томом Генксом.



С’юзен Говард. Отже, ви граєте людину, що стріляє й вбиває. Чи можна вважати цю роль спробою змінити імідж?


Том Генкс.Людина не може змінити свій імідж. Мене вже встигли назвати “дитиннолюбним кілером”, “вбивцею із золотим серцем” тощо. Я розумію, що на рівні прес-релізу інакше й бути не може. Напевно, з боку здається, що я справді роблю якийсь радикальний вчинок. Але, повірте, я нічого не прораховував. Я міг би вибрати мільйон інших фільмів, які б змінили б мій імідж значно радикальніше. Для мене важливо лише одне – встановити зв’язок із глядачем.


У “Шляхові до пекла” насилля зображено дуже м’якими фарбами й обережно. Це специфіка “фільму з Томом Генксом” чи?..


Довгі роки питання, коли ж Том Генкс зіграє поганого хлопця, залишалося без відповіді. І от, нарешті, здійснилося. У фільмі “Шлях до пекла”/The Road To Perdition режисера Сема Мендеса найпозитивніший з усіх голлівудських кумирів зіграв найманого вбивцю Майкла Саллівена, котрий намагається вберегти сина від неґативних наслідків свого фаху.

“Шлях до пекла” в листопаді вийшов на українські кіноекрани. Наразі пропонуємо інтерв’ю з Томом Генксом.



С’юзен Говард. Отже, ви граєте людину, що стріляє й вбиває. Чи можна вважати цю роль спробою змінити імідж?


Том Генкс.Людина не може змінити свій імідж. Мене вже встигли назвати “дитиннолюбним кілером”, “вбивцею із золотим серцем” тощо. Я розумію, що на рівні прес-релізу інакше й бути не може. Напевно, з боку здається, що я справді роблю якийсь радикальний вчинок. Але, повірте, я нічого не прораховував. Я міг би вибрати мільйон інших фільмів, які б змінили б мій імідж значно радикальніше. Для мене важливо лише одне – встановити зв’язок із глядачем.


У “Шляхові до пекла” насилля зображено дуже м’якими фарбами й обережно. Це специфіка “фільму з Томом Генксом” чи?..


Це пов’язано з тим, що Сем не хотів знімати чергового гамселення писків. І тут я цілком із ним згідний. Тому що фільми-гамселення виходять по дві штуки на тиждень, а фільми, де насилля зображається реалістично, – двічі на рік. Мене, наприклад, вразило, що у “Володарі каблучок” – дитячому, по суті, кіні, – демонструються відрубані голови. Кіно йде три години, і цей жах тягнеться й тягнеться. Сем зняв реалістичніший фільм, і тому насилля в нашій стрічці ще жахливіше. В ній нема жодного моменту, коли глядачеві хотілося б вигукнути: “Слава Богу – він з ним розібрався!”


cЯк би ви зобразили “шлях до пекла” героя з пункту зору актора?


Людина будує навколо себе цілий світ, і цей світ руйнується як оком змигнути. Майкл Саллівен усвідомлює: все, що він створив – родину, будинок, взаємини, – побудовано на брехні. Він не гарний, і не поганий хлопець – він людина, котра усвідомлює, що світ більший за нього самого.


“Шлях до пекла” – другий фільм Мендеса. Ви не погодилися б зніматися, якби це був його перший фільм?


Не знаю. Гіпотетично це можливо. На стадії сценарію проект виглядав заманливо, але сценарій був такий, що його можна було повернути в будь-який бік. Якби залучився до проекту режисер “екшн” – вийшов би першоґатунковий бойовик. Якби до проекту залучили жінку – могла б вийти драма чи мелодрама. Я не був знайомий з Семом до того, як нас представили один одному на вечірці після прем’єри його п’єси. До того я вже встиг подивитися “Американську красу”. Тому я міг заздалегідь уявити собі, який вийде “Шлях до пекла”.


І як же працювалося з Мендесом?


Ми весь час над ним жартували. Дженніфер Джейсон Лі згадувала, як вона знімалась 15 років тому. Я згадував, як знімався 20 років тому. Пол Ньюмен згадував, як він знімався 45 років тому. І щоразу ми поверталися до Сема й казали з невинним виглядом: “Чи не правда, Семе, кіноіндустрія сильно змінилася за ці роки?” А відтак до наших розмов втручався [оператор] Конрад Голл, який фільмував свій чи то дев’яносто сьомий, чи то дев’яносто дев’ятий фільм. Весело було.


Чи цікаво було працювати з Полом Ньюменом?


Знаєте, він буде страшенно лютувати, якщо я йому зараз почну підносити похвальби і казати, який він геніальний актор. Тому я просто скажу, що він найврівноваженіший і найнезакомплексованіший актор у світі. Він працює вже багато років і вважає, що головне в акторській грі – вчасно зосередитися.


Що запам’яталося вам понад усе під час роботи з ним?


Напевно, наша перша спільна сцена. Я входжу до кадру і ми дивимося один одному в очі. У першому дублі я відчував себе як уві сні. “О, Боже, я дивлюся в очі Полу Ньюмену!”


«Экран и сцена», № 37, 2002



Інтерв'ю

Архів


Новости кино ukrfilm.com