Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


'

19.11.2002 16:12

Технології та плани ВІАТЕЛ

Ірина Зубавіна

Режисер фільму “Михайлівський Золотоверхий” Василь Вітер – учень Віктора Кісіна, довгий час працював на “Укртелефільмі”. Зняв двосерійну ігрову картину “Далі польоту стріли” й низку документальних фільмів, серед них: “Глибокий колодязь”, “Цвіт папороті”, “Підземні води”, “Іван Миколайчук. Тризна”, “Круг”, “Глас”, “Успенський собор”. Ірина Зубавіна розмовляє з режисером про технологійну складову його останнього кінопроекту – “Михайлівський Золотоверхий”. Це документальна стрічка про історію та відбудову Михайлівського Золотоверхого Собору в Києві.


Василь Вітер.Вирішено було створювати фільм на сучасному технологійному рівні. Велику кількість матеріалу знято на Betacam SP з наступним перегоном на плівку Kodak. Було застосовано й засоби найбільшого вітчизняного об’єднання “Каскад”, зокрема – стабілізатор руху гелікоптера для зйомок собору та міста з висоти пташиного лету. Це дало можливість зробити вражаючі наїзди та фінальні кадри злету-піднесення. Застосовано унікальні фільмувальні технології, що працюють на надзвичайно складну партитуру з використанням великої кількости музичних фраґментів народної, духовної, класичної, джазової, рокової музики. Все це сполучено до багатоканальної стереофонії.

Обладнання кінотеатрів сучасними системами звучання дозволяє активно задіяти звук широкого спектру, навіть низькі частоти інфразвуку, що можуть слугувати додатковими гармоніками, отже, – засобами емоційного впливу.

За екраном – знаходиться кілька горизонтів динаміків, що за ними звукова партитура переміщується складними траєкторіями, вибудовуючи просторову звукову мапу. Сучасна плівка може нести звук будь-якої складности, частоти, детонації...


Ірина Зубавіна. Отже, від часів, коли кіно дуже болісно ставало звуковим, сучасний перехід на систему Dolby Digital Surround EX можна назвати другою звуковою революцією в кіні?


Яка там революція?! Просто новий рівень освоєння звуку. Окрім суто технічних можливостей, що розкривають розділення джерела звуку по об’єму залу, виникає перспектива будування звукової дії у пошуках додаткових чинників естетичного впливу. Це – нові обрії мистецтва, що ними вже користується весь світ. Треба і нам застосовувати новітні винаходи, якщо хочемо, щоб наше кіно дивилися у світі.


Високі технології використання звуку – це новий крок в опануванні акустичним простором фільму. Назвіть тих, хто зробив з вами цей крок – звукорежисерів.


Це Іван Паль (той самий, що працював і з Мілошем Форманом, і писав звук для номінованого на “Оскара” чеського фільму “Коля”) та Олександр Ренков – представник справжньої кінематографічної династії. Його дядько – відомий на студії “Мосфильм” майстер комбінованих зйомок, а батько працював із Дзиґою Вертовим над створенням першого звукового українського фільму “Симфонія Донбасу”.


У титрах фільму зазначено, що ви самі добирали фраґменти музичного ряду. Чи маєте спеціальну освіту? Якими принципами селекції керувалися?


Ми прагли структурної будови, що передбачає поступове “нагнітання” емоцій з підведенням під катарсичний фінал. Щоправда, фіналів вийшло якнайменше два. При повторах виникає нетипова структура із зародженням несподіваних тем, їхнім розвитком та взаємодією. Композиційно фільм організовано за логікою літопису. Просторове звучання дає додаткові можливості нашарування тематичних пластів.

Щодо спеціальної музичної освіти, я закінчив музичну школу за класом баяна. При оформленні й оздобленні звукового простору керувався смаком, інтуїцією. Музика в картині компілятивна. Я свідомо відмовився від композитора, котрий неодмінно долучив би власні інтонації. А мене цікавив бароковий принцип зіткнення різнорідних музичних структур. Основне завдання – створення контрапункту. Поєднання непоєднуваного є традицією бароко, і ми скористалися нею в музичному оформленні, подібно до того, як ув архітектурі Михайлівського собору використано стиль європейського бароко з притаманним йому патосом боротьби та тріумфу, що якнайкраще відповідає піднесенню національної самосвідомости українського народу...


Чи планується розгортання розпочатого документального проекту?


Вже визначено об’єкти, достойні фіксації для створення їхнього літопису найближчих років: монтаж монументу Незалежности, Пирогове, церква Спаса на Бересті, церква на Подолі... Понад те, студія ВІАТЕЛ продовжує роботу над медія-проектом “Михайлівський Золотоверхий”. Готується до випуску фільм у цифровому форматі DVD одночасно українською та англійською мовами. До цифрової версії будуть включені додаткові 50 хвилин унікального літописного матеріалу, відзнятого впродовж п’яти років відтворення святині, що не потрапили до стрічки... А по завершенні роботи над фільмами всі літописні матеріали передаватимуться до Центрального державного кінофотофоноархіву України.



Інтерв'ю

Архів


Новости кино ukrfilm.com