Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


'

05.06.2006 15:26

Ольга Невєрко: "Наша виробнича база завантажена на всі сто відсотків…"

Ольга НевєркоПропонуємо продовження інтерв'ю генерального продюсера ЗАТ "Одеська кіностудія" Ольги Невєрко з одеським кореспондентом KINO-КОЛА Олегом Мельничуком – про сьогоднішній стан новоствореного ЗАТ і про проекти, які реалізуються на його базі. Початок розмови, де йдеться про процес акціонування Одеської кіностудії і ті конфліктні ситуації і скандальні заяви, що його супроводжували і продовжують супроводжувати, читайте тут...

Олег Мельничук. Розкажіть про фільми власного виробництва, які сьогодні запускаються на Одеській кіностудії, та про проекти, які плановано на найближчий час.

Ольга Невєрко. Сьогодні на Одеській кіностудії фільмовано два власні проекти. По-перше, це картина з робочою назвою "Леґенда про ґарнізон" (її друга, договірна назва – "За крок від прірви") – на її основі буде зроблено чотири телевізійні серії і два окремі прокатні фільми. Це спільний проект ЗАТ "Одеська кіностудія" і московської кінокомпанії "Синебридж-кино", режисер – москвич Сєрґєй Воробьйов, а решта робочої групи – одеська. Цей режисер знімав у нас торік чотирисерійний фільм "Під зливою куль". Його вже показали на ОРТ, і 3 травня ми розпочали підготовчий період нової картини. Зйомки плануємо в Одесі та Ялті. Крім цього, поновлюється робота над картиною, яка була припинена через відсутність бюджетного фінансування – це фільм Єви Нейман "Біля річки", спільний проект ЗАТ і Міністерства культури і туризму України. Зараз, після перемонтажу картини, – оскільки було знято значно більше матеріалу, ніж це передбачено договором, – режисер розпочне озвучування. Плюс ЗАТ починає режисерську розробку дебюту "Бумеранґ", який зніматиме одеський режисер Сергій Куркаєв. Чому ми поки що втілюємо спільні проекти? На сьогодні – ще не одержавши нової техніки: знімальної, освітлювальної, звукової – ми вважаємо недоцільним братися за самостійні проекти. Виходячи з того, що близько 70 відсотків кошторису становлять витрати на техніку, ми вважаємо, що проплачувати сьогодні стороннім організаціям ці гроші, тоді як ми вже замовили й купуємо свою техніку, – економічно недоцільно. Тому власні проекти ми запускатимемо, коли в ЗАТ надійде техніка. Але ми до цього вже готуємося – у нас укладені договори аукціону зі сценаристами на придбання кількох сценаріїв. Із російським автором Вікторією Буґаєвою ми уклали договір аукціону за сценарієм "У Греції все є". Далі – в нас укладений договір аукціону з трьома українськими авторами: "Остання любов отамана" Романа Бродавка, "Стерво Олечка" Олександра Шохова й "Вампіріада" Ігора Шевченка за повістю Алєксєя Толстого. Всім цим режисерам уже виплачені аванси, сценарії дописують, вони вже практично готові. Тобто ми працюємо над тим, щоб у нас була база сценаріїв, і до надходження нової техніки ми розпочали ці проекти. Це все повнометражні прокатні картини.

Які перспективи завершення фільму Єви Нейман "Біля річки"?

На момент консервації цієї картини вже був повністю зроблений і прийнятий її чорновий монтаж: прийнятий як ЗАТ, так і Міністерством культури і туризму. Тобто на момент монтажно-тонувального періоду ми свої зобов'язання повністю виконали й повністю профінансували свою частину кошторису. Але оскільки було зупинене бюджетне фінансування, картина була законсервована за наказом міністерства. Зараз у нас уже лежать документи на оплату рахунку, і я знаю, що ті гроші, які нам заборгувало міністерство, до нас надійдуть наступного тижня. Отже, в червні ми викликаємо режисера з Німеччини, й вона поновлює роботу над проектом. Там залишається перемонтаж, оскільки картина була прийнята в монтажному варіанті, але з однією умовою, – що режисер повинна перемонтувати його до метражу, передбаченого в договорі. І потім почнеться озвучування, запис у Dolby, зведення шумів і музики, – тобто весь виробничий процес, який залишився. Згідно з календарно-постановочним планом, думаю, восени картина буде вже готова. На друк вихідних матеріалів ми, певно, вийдемо в грудні, бо після українського варіанту ще робитимемо ще й російськомовний.

Які проекти інших компаній цього сезону зніматимуть або вироблятимуть на базі Одеської кіностудії?

Сьогодні на нашій базі йде робота над такими проектами. Це Кіра Муратова з фільмом "Дві історії". Цей проект – сторонній для нас, хоча він український і українського продюсера – але це фільм, який ми лише забезпечуємо технікою. Гадаю, максимум за два тижні Кіра Муратова розпочне озвучування своєї картини – у неї вже теж почалося держфінансування. Плюс – у нас сьогодні знімає московська компанія "ПРО" 12-серійний телесеріал "Подушкін-2" на замовлення НТВ. Окрім цього, інша кінокомпанія з Москви – "ДМ" – працює над 14-серійним телесеріалом "Ліквідація" про управління Жукова Одеським військовим округом. Ще одна московська компанія знімає продовження серіалу "Алєксандровський сад", який саме зараз демонструють на телебаченні. Це – теж воєнна тематика. Також іде підготовка до зйомок 14-серійного телесеріалу "Сонька – золота ручка" пітєрської кінокомпанії. Окрім цього, восени в нас буде ще два проекти з Москви – новий телевізійний фільм зніматиме Сєрґєй Ашкеназі й чекаємо на Станіслава Ґоворухіна. Більше жодної знімальної групи ми обслужити фізично не можемо – в нас не вистачає ні людей, ні потужностей: наша виробнича база завантажена на всі сто відсотків. Причому якби в нас було обладнання, то завантаження було б іще більшим. Ми сьогодні працюємо на повну силу.

Які зараз аспекти функціонування створеного ЗАТ?

Якщо йдеться про кіностудію як таку, то її робота ділиться на дві складові: виробнича база й виробничі проекти. Щоб почати реконструкцію власної бази за тими зобов'язаннями, які взяли на себе інвестори, і знімати проекти, нам спочатку потрібно було затвердити на наглядовій раді ЗАТ фінансовий бізнес-план із технологічного переозброєння Одеської кіностудії. Певна річ, нам знадобився час, щоб повністю уточнити цей бізнес-план. Крім того, оскільки фахівців, які працювали б на новому обладнанні і знали нову технічну базу, в нас практично немає, нам довелося витратити досить багато часу, щоб вивчити досвід низки європейських та російських студій. Крім усього цього, ви розумієте, в якому стані нам дісталися від державної студії приміщення та споруди. Тож, крім усього, має бути складений і план будівельної реконструкції цих споруд, включаючи виробничі цехи, що теж вимагає спеціального затвердження проекту для введення нового устаткування. Коли ми це все підготували, бізнес-план був остаточно узгоджений і затверджений – це відбулося наприкінці квітня. У ньому чітко розписана витрата всіх інвесторських коштів – скільки грошей іде на переозброєння технічної бази, скільки – на ремонтно-будівельні роботи і так далі. У цей план не включені виробничі проекти, це бізнес-план змісту й технічного переозброєння Одеської кіностудії. Знову ж таки, я часто чула звинувачення з усіх боків, що ми не купуємо одиниць техніки. Я вам розповідала, скільки потрібно було пройти етапів, щоб зробити цей бізнес-план і визначитися з нею. Другий момент – оскільки в нас контрольний пакет акцій належить державі, то ми, незважаючи на приватні гроші, потрапляємо під закон "Про тендер для державних підприємств", тобто самостійно не можемо придбати це устаткування – ми можемо все це купувати тільки за тендером через Мінекономіки. А це теж час, який від нас не залежить, але ми чітко й цілеспрямовано йдемо своїм шляхом. Уже наступного тижня до нас починає надходити спецтранспорт, який ми придбали – ми одержуємо піротехнічну машину, акторські трейлери, вже зараз замовили ліхтваґени разом із ліхтерами – спеціальні машини, які обслуговують знімальний процес. Ми сьогодні купуємо камери на 35 міліметрів – Arriflex’и, – а вони дуже дорогі, вони більш ніж 550 тисяч доларів коштують, – ми купуємо дві такі камери (одна з них 16-міліметрова). Купуємо й відеокамери. Тобто йде чіткий процес придбання устаткування згідно зі складеним бізнес-планом, – те, що передбачено й затверджено, все крок за кроком буде зроблено. Окрім того, ми вже почали капітальний ремонт інженерних комунікацій, сьогодні вже затверджені проекти газифікації Одеської кіностудії, в кожній будівлі ми робимо опалювальні, – кожна з них у нас обігріватиметься автономно. Знову ж таки, на затвердження всього цього в нас пішло майже півроку – це не така проста робота, як здається. Зараз ми закінчуємо узгоджувати проект ремонту студійного фасаду, плюс уже почали частину робіт із капітального ремонту нашого найбільшого П'ятого павільйону. Іншими словами, все це вимагає затверджень і копіткої праці. Тому ті люди, які постійно говорять про нас у неґативному тоні, – вони просто нічого не розуміють у процесі виробництва, хоча вони такі заслужені-перезаслужені і зняли багато прекрасних картин, і дякуємо їм за це. Але час рухається вперед і змінює підхід до роботи.

На який термін розрахований цей бізнес-план і яка загальна сума закладених у нього інвестицій у студію?

За фінансовим планом, що його затвердила наглядова рада, загальна сума інвестицій для технічного переозброєння й підтримки кіностудії в робочому стані становить на два роки 37 мільйонів чотрири тисячі 655 гривень. Із них на 2006 рік – близько 17,9 мільйона гривень і на 2007 рік – близько 19,1 мільйона. У фінансовому плані також закладене й навчання фахівців: спеціальні тренінґи для тих, хто працює на новій техніці, і навіть навчання для творчих працівників. У нас укладений договір з американськими фахівцями, які в червні проводитимуть у нас майстер-клас щодо реконструкції студії та щодо вимог, які висувають до роботи сучасної студії. Зараз до нас уже прибули перекладачі, разом із якими ми готуємо приїзд тих фахівців.

У грудні голова правління ЗАТ "Одеська кіностудія" Олександр Ткаченко говорив про намір створити на студії перший в Україні звукоцех із запису звуку в системі Dolby Digital. Це залишилося в бізнес-плані?

Ні, цього в бізнес-плані не залишилося – ми вирішили, що на першому етапі це робити недоцільно. Ми обмежені в тих засобах, які повинні витратити на два роки, й на цей період є важливіші напрямки. Але на майбутнє це плановано. Зараз один із наших інвесторів став акціонером мережі кінотеатрів "Лінія кіно", тобто ми прагнемо створити замкнутий цикл „виробництво – дистриб’юторство”, щоб не залежати від сторонніх кінодистриб'юторів, а виробляти й реалізовувати кінопродукцію самостійно. Тому в майбутньому ми плануємо зробити цех обробки плівки – щоб у нас з'явилася можливість тиражування власної продукції та заповнення нею кінотеатрів, які належать нашому інвесторові. Зараз ми працюємо над проектуванням такого цеху, і якщо він буде створений – то, певна річ, він потягне за собою і звуковий цех. Ті, хто працює в кінобізнесі, розуміють яка це важка й велика праця – скільки вона вимагає сил і часу. Але все це в нас у планах є, були б тільки сили.

Олег Мельничук, Одеса
22 травня 2006 року




Інтерв'ю

Архів


Новости кино ukrfilm.com