Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


'

08.09.2006 19:11

Ренат Давлетьяров: "На ялтинську набережну мають з’їжджатися зірки..."

Від 5 до 10 вересня в Ялті триває Міжнародний фестиваль "КіноЯлта". Пропонуємо розмову з його новим генеральним продюсером Ренатом Давлетьяровим...

Аксінья Куріна. Ви – генеральний продюсер Московського кінофестивалю. Чому вирішили взятися ще й за "КіноЯлту"?

Ренат ДавлетьяровРенат Давлетьяров. Окрім Московського МКФ, ми організовуємо фестиваль російського кіна в Канні, спільно з П’єром Карденом – у Парижі, фестивалі в Берліні, Нью-Йорку, одночасно ще й знімаємо дві картини. Річ в не в тому, багато це чи мало. Я ще 20 років тому був переконаний, що влітку на ялтинську набережну мають з’їжджатися зірки, кінематографісти. Дуже важливо, в якій декорації проходить фестиваль. Адже де проходять найсимпатичніші кінофоруми? В Канні, Сан-Себастьяні, Венеції. І друга причина, що вплинула на моє рішення, – новий виклик долі, який треба приймати. І не в тому він полягає, щоб освоїти фестиваль і його вести, а в тому, щоб його якісно змінити. Таке завдання я сам перед собою поставив.

Цього року з назви фестивалю зник прикметник "продюсерський". Натомість з'явився "міжнародний". Фестиваль залишиться місцем зустрічі продюсерів, чи ні?

Я вирішив, якщо для першого разу залишити все, як було, не буде жодного якісного стрибка. Продюсери – це дуже вузький професійний прошарок. Дуже важлива, напевно, навіть найважливіша професія в сучасному кіні. Але для того, щоб фестиваль заграв, ожив, сфокусував увагу людей, визначення "продюсерський" треба змінити, воно, як на мене, непривабливе. І я виявився правий – продаються квитки, є безкоштовні сеанси, набагато більше публіки. У своєму колі ми можемо називати фестиваль, як завгодно. Можна робити паралельно діловий клуб для продюсерів, але в цілому нічого нового ми не придумаємо. Публіку ж, пресу приваблюють зірки, а зірки – це актори й режисери. Я на відкритті бачив переповнену площу і людей, що ламали бар'єри. Це, якщо хочете, навіть маркетинґова політика. Фестивалів у світі декілька тисяч, але, повірте, ніхто не придумав нової ориґінальної форми. Від попередньої фестивальної концепції лишилося те, що головний приз у нас отримуватиме продюсер.

Як ви оцінюєте нинішній фестиваль? Таке враження, що для вас це пілотний випуск. Що стосується насичености програми, то все досить відпружено...

Ви маєте рацію. Звичайно ж, пілотний. Я дуже хвилювався випускати цей фест у світ, бо робили ми його, по суті, віртуально. Що ж стосується відпружености – поки що так. Для початку ми ставили перед собою скромне завдання. На цьому місці ще нічого не виникло, я не люблю на порожньому місці суєти. Можна, звичайно, влаштувати всесвітній симпозіум продюсерів України й Росії і сидіти надувати щоки. Та я вважаю, що треба бути чесним. Ми пробуємо і дивимося, що виходить. У нас відбудеться декілька зустрічей – вони заплановані в програмі. Але робити з цього меґаподію... Це лицемірство, брехня. Немає поки що тісного корпоративного зв’язку між продюсерами. Питання в іншому – можливості фестивалю обмежені. Мені довелося докласти величезних зусиль, щоб залучити фінансування для "КіноЯлти". Гроші від обох держав не склали й половини бюджету.

А який загальний бюджет?

500 000 доларів. Ми захотіли трохи облагородити зовнішню декорацію. Перенесли на вересень, коли місто не так завантажене і фестиваль може привернути більше уваги. Відмовилися від дешевших готелів, кінотеатрів. Фестивалю має бути властивий певний шик, адже фестиваль – це ж свого року міт. Зірки, готелі і приймання – теж частина фестивального життя. Ресурсів поки що не вистачає, але, думаю, в "КіноЯлти" є перспективи, треба показати, що це привабливо. Це ми й намагаємося зараз зробити. А коли зможемо залучити більший бюджет, тоді ставитимемо й інші завдання.

А яка перспектива?

Про це можна говорити лише в умовному способі. Поки що це мрія. Наприклад, кінцеве розширення формату фестивалю, скажімо, на СНД.

А чим же тоді він відрізнятиметься від "Кінотавра" й "Кіношоку"?

Повірте, формат можна знайти. Кірілл Разлоґов казав колись, що фестивалів у світі близько 2000, а фільмів щороку знімається близько 7000. Хочу наголосити ще й на тому, що фестиваль важливий не лише для цеху кінематографістів, але й для міста. Я впевнений, що і Ялта, і Крим повинні бути зацікавлені в тому, щоб цей фест розвивався. Формат може бути різним: країни СНД або Причорномор’я.

Короткометражні фільми матимуть окремий конкурс?

Поки що це не доцільно.

Хотілося б почути, як вам працювалося з українською стороною. Тільки чесно.

Хороше питання. Відповім чесно: люди різні. Всі плани звірялися на рівні найвищого керівництва Міністерства культури і туризму України. Я зустрів підтримку. Не прямо, але опосередковано були в них якісь побоювання, але це природно, тому що прийшла нова людина. Жодних непорозумінь щодо організаційної частини не було, усе вела наша компанія Interfest. Таке було рішення двох країн – доручити це нам. У цьому немає нічого дивного, наша компанія вже багато років організовує Московський кінофестиваль. Можу сказати абсолютно відверто – якби виникли непорозуміння, я б не став перейматися "КіноЯлтою".

Як проводився відбір фільмів? З українськими зрозуміло, тому що вибирати було фактично ні з чого...

Але я цього не говорив.

І не потрібно, це ж очевидно. Я запитую про російські фільми.

В Україні є свій відбірковий комітет і йому має бути краще видно, що країна повинна представити на конкурс. Що ж стосується принципу, якого ми дотримувалися... Ми намагалися брати нові картини, мало відомі глядачеві, які або щойно вийшли в прокат, або скоро вийдуть. Рамців ми не ставили, картини різні. Є й складної форми арт-гауз, і трилери. Я вважаю, що тут режим відбору може бути набагато ліберальніший, ніж на великих кінофорумах. Це й добре, тим і привабливий наш фестиваль. Нехай розквітають усі квіти...

Розмову вела Аксінья Куріна



Інтерв'ю

Архів


Новости кино ukrfilm.com