Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Кіноклуби

Статті


Новини

16.03.2007 19:53

Прес-конференція в НСК України: 2007 рік може стати роком знищення українського кіна

16 березня 2007 року Національна спілка кінематографістів України провела в київському Домі кіна прес-конференцію. Організатори назвали її "терміновою, викликаною низкою надзвичайних обставин, що склалися в українському кінематографі".  У зустрічі взяли участь кінематографісти Михайло Іллєнко, Борис Савченко, Віктор Слєпцов, Андрій Крижанівський, Борис Небієрідзе, Михайло Донець, Костянтин Лінартович, Михайло Донець, Лариса Брюховецька, Ярослав Лупій, Олег Бійма та інші.

Пропонуємо ознайомитися з текстом прес-релізу, оприлюдненого на зустрічі, в якому організатори прес-конференції виклали своє бачення нинішньої кіноситуації та шляхів виходу з кризи.

Також читайте інші прес-релізи, розповсюджені на прес-конференції, в яких керівництво НСКУ виклало своє бачення ситуацій на різних українських студіях: на Одеській кіностудії, на Ялтинській кіностудії, на Українській студії анімаційних фільмів і на студії "Укртелефільм"... В архіві новин на нашому порталі також читайте відкритий лист ряду українських кінематографістів щодо конфлікту навколо території кіностудії імени Олександра Довженка, що був оприлюднений 19 лютого цього року.

ПРЕС-РЕЛІЗ

Національна спілка кінематографістів України констатує, що 2007 рік може стати роком остаточного знищення українського кіна як мистецтва та українського кінематографа як галузі національної економіки. Про це свідчать як проблеми, що давно відомі та не вирішуються роками, так і події останніх кількох місяців. Причому, ми одразу підкреслюємо, що в галузі є цілком позитивні процеси – такі як, наприклад, ріст комерційного кінопрокату або виробництво телесеріалів та телефільмів. Але вони не вирішують кардинальних проблем:

- відсутність кінопрокату всюди, крім великих міст;
- відсутність значущих інвестицій у кінобізнес і як наслідок – спустошення кіностудій;
- фактична відсутність українського кіновиробництва;
- відсутність прокату українських фільмів;
- відсутність політики державного стимулювання та врегулювання у кіногалузі;
- відсутність зацікавлености держави у відновлені національного кінематографа.

Серед подій останнього часу:

1. Найближчими днями може бути оголошена банкрутом студія "Укранімафільм", на базі якої виникла відома в світі школа української анімації. Це банкрутство штучно створене за участи, зокрема, податкових структур і уряду, що ввів тендерну систему для кіновиробництва. Причому студія нещодавно технічно переобладнана та цілком працездатна.

2. Від Національної кіностудії ім. Довженка через позов на підставі незаконного договору вимагають сплатити майже 10 млн. грн., а оскільки грошей нема, то можуть відібрати 2,5 га студійної території. Тобто тієї землі, що внесена до реєстру державної культурної спадщини.

3. Фактично знищена та доведена до банкрутства Ялтинська кіностудія, яка ще кілька років тому була радісно оголошена успішним спільним україно-російським підприємством. Нині 16 гектарів території на Полікурівському пагорбі в Ялті можуть бути відібрані за борги.

4. Одну з найуспішніших серед державних студій "Укртелефільм", яка є прибутковим підприємством, намагаються злити з давно збанкрутілим підприємством та виселити з власної території. Керівництво студії залякують з боку Держтелерадіо, погрожуючи відповідальністю за непідтверджені документально порушення.

5. Кіностудія "Укркінохроніка", що практично 70 років свого існування веде документальний літопис української історії, нині через бюрократичну систему по півроку-рік чекає узгоджень сценаріїв на короткометражні хронікальні фільми, а отже, просто не встигає зафіксувати історично важливі події. Нині не можуть розпочати зйомки 12 проектів, затверджених Міністерством культури ще у 2005 році.

6. Національний центр ім. О. Довженка, що опікується створенням кіноархіву, збереженням майстер-копій всіх українських фільмів та друком кінокопій для прокату, залишений через бюрократію державних структур без фінансування, хоча згідно з Держпрограмою розвитку кіна вже давно мав отримати від уряду гроші на технічне переозброєння. Так само позбавлений можливости купувати плівку Кодак через рішення Тендерного комітету.

7. Вже 6 років ВР не може прийняти Закон про збір на національну кінематографію, що змушував би телекомпанії відраховувати відсоток з телереклами у накопичувальний фонд національного кіна. За цим принципом працює національний кінематограф у Франції та інших розвинутих країнах.

8. Практично всі кіностудії на даний момент позбавлені можливости працювати через введення тендерної системи, яка фактично виключила державні студії з процесу отримання виділених на кіновиробництво державних коштів. Всі кінематографісти, які мали справу з тендерною системою, кажуть, що ця монопольна структура відкрито вимагає хабарів за надання права на зйомку за бюджетне фінансування.

9. Держава досі не прийняла рішення про підвищення окладів та авторських виплат кінематографістам, тому заробітна плата у державному кіновиробництві нижча за платню у комерційному у 8-10 разів.

10. Досі не врегульована державою низка проблем в авторському праві. Українські кінематографісти позбавлені цивілізованої системи виплати авторської винагороди, а користувачі їхнього продукту не оформлюють відповідні податкові внески від авторської винагороди. За підрахунками юристів Національної спілки кінематографістів за останні 10 років держава могла б лише з податків від українських киномитців отримати понад 1 мільярд гривень.

11. Два українські вузи готують спеціалістів у галузі кіна та телебачення, але їхні дипломи – це фактично папірці, бо їхні спеціальності не мають фіксації у державному класифікаторі професій, а тому вони не мають переваг на посаді режисера чи оператора перед будь-ким.

12. Розмовами залишаються ініціативи про створення національного центру дубляжу та всіляке сприяння, в тому числі регуляторне, переходу кінопрокату на українську мову.

І цей перелік можна продовжувати...

Крім того, треба підкреслити, що НСКУ практично за весь час існування незалежної України як найбільша громадська організація, що об’єднує фахівців у галузі кіна, була державними органами практично усунута від участі в обговоренні та прийнятті рішень стосовно розвитку національного кінематографа. Неодноразово за останні роки НСКУ публічно висловлювала своє бачення реформ галузі, розробляла проекти документів та економічні моделі, намагалася бути почутою і дістати хоча б неґативний, але обґрунтований відгук про свої пропозиції. Все марно – ні Міністерство культури та мистецтв, ні Кабінет міністрів, ні Верховна Рада не звертали на діяльність НСКУ жодної уваги.

Тому НСКУ вважає потрібною і своєчасною нещодавню ініціативу Кабінету міністрів про розвиток принципів громадянського суспільства, з якою Кабінет міністрів звернувся до громадських організацій України. Відгукуючись на цю ініціативу і враховуючи, що криза кіновиробництва сягає незворотних форм, НСКУ пропонує:

- Внести до ВР та розглянути як термінові низку законопроектів про стимулювання національного кіновиробництва, в т.ч. про Закон про збір на національну кінематографію, та надання кіногалузі статусу, за умовами державного сприяння, аналогічного до суднобудування.

- Розробити та впровадити програму виводу з кризи національної кіногалузі. в тому числі всіх державних кіностудій.

- Поновити фінансування галузі у повному обсязі, згідно до Державної програми розвитку кінематографії, затвердженої ВР.

- Відмінити у нинішньому вигляді тендерну процедуру закупівлі товарів та послуг у кінематографії.

- Включити представників НСКУ та інших громадських об'єднань кінематографістів до обговорення всіх питань, пов'язаних із реформою національного кінематографа.

- Створити на базі "Укртелефільму" Студію дитячого та молодіжного кіна.

- Надати Державній службі з питань кінематографії статусу прямого підпорядкування Кабінету міністрів замість Міністерства культури та мистецтв.

НСКУ готова надати при потребі всім відповідним органам напрацьовані проекти та пропозиції із названих питань.




RSS

Новини

Архів


Новости кино ukrfilm.com