Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Кіноклуби

Статті


Новини

21.03.2007 15:34

Підсумки українського кінопроцесу за 2006 рік (опитування Бюра української журналістики)

Кінокритик Олександр Рутковський (Бюро української кіножурналістики – БУК) провів анкетування київських журналістів щодо підсумків українського кінопроцесу 2007 року. Власне, пропонуємо ознайомитися з результатами опитування.

На питання анкети БУК відповіли 20 київських журналістів (як штатних, так і free lance), які репрезентували 19 друкованих медіа та три телеканали, а саме: Безручко Олександр ("КINO-КОЛО", "Кіно-Театр", "Сучасність"), Бутєва Анжела ("Столичные новости"), Васильєв Сергій ("Коммерсантъ", "Столичные новости"), Вергеліс Олег ("Дзеркало тижня"), Галетій Сергій ("Телекритика", "Телерадіокур’єр"), Гриньок Інетта ("Кино Дайджест", "Шо", "Кіно-Театр"), Гусев Олександр ("Кино Дайджест", "Шо"), Зубавіна Ирина ("KINO-КОЛО", "Культура і життя", "Сегодня"), Конюх Олексій ("Наш досуг"), Короткова Світлана ("День"), Павлова Оксана (УТН, канал "Культура"), Пашкова Ольга (ТВ НТН), Романченко Ірина (ТРК-Київ), Рутковський Олександр ("2000"), Скуратівський Вадим ("KINO-КОЛО", "Столичные новости", "Сучасність"), Тримбач Сергій ("Україна молода", "KINO-КОЛО"), Черков Георгій ("Столичные новости", "KINO-КОЛО"), Шлапак Юрій ("Демократична Україна", "Профспілкові вісті"), Шпилюк Олександр ("KINO-КОЛО", "Кино Дайджест"), Яремчук Андрій ("Українська культура").

1. Відповіді на питання про те, які нові українські фільми останнього року випуску журналісти переглянули, дозволили з’ясувати, що далеко не всі респонденти бачили усі 20 нових українських повнометражних ігрових фільмів, які реально можна було побачити за цей час:

- шість осіб бачили по 9-10 стрічок;
- п’ять – по 8 стрічок;
- шість – по 4-6 стрічок;
- три – по 1-2 стрічки.

2. За оцінками журналістів виникла наступна якісно-рейтингова послідовність нових вітчизняних стрічок останнього року:

"Назви своє ім’я", С. Буковський (копродукція) – 5,25 (2)
"Два в одному", К. Муратова – 4,92 (8)
"Моя дружина хвора на шизофренію", О. Столяров – 3,75 (4)
"Богдан Хмельницький" (2-я серія),  М. Мащенко – 3,50 (2)
"orANGELove", А. Бадоєв – 3,16 (15)
"Помаранчеве небо", С. Кирієнко – 3,13 (13)
"Ефект присутності", Л. Павловський – 3,00 (5)
"Солодкі сновидіння", О.Давиденко – 3,00 (1)
"HAPPYPEOPLE", О.Шапіро – 2,80 (11)
 "Інше життя, або Втеча з того світу", В. Артеменко – 2,75 (4)
 "Запороги", В. Онищенко – 2,50 (5)
 "Блудний син, блудна мати", О. Столяров – 2,50 (2)
 "Створення любові", В. Жереґі (копродукція) – 2,33 (4)
 "Аврора", О. Байрак (копродукція) – 2,13 (11)
 "Штольня", Л. Кобильчук – 2,04 (14)
 "Запорожець за Дунаєм", М. Засеєв-Руденко – 1,83 (4)
 "Прорвемось", І. Кравчишин – 1,80 (9)
 "Фарт", В. Ямненко – 1,25 (3)
 "Страшний суд", А.Трощановська – 1,00 (1)
 "Біля річки", Є. Нейман – 0 (0)
 "13 епізодів з життя дилетантки", Г. Черняк – 0 (0)

(Оцінки виставлялися за шестибальною шкалою, де:  "6" – шедевр; "5" – чудова робота, значний здобуток вітчизняного кіна; "4" – хороша робота, на рівні сучасних вимог прокату і глядачів; "3" – стрічка "так собі", хай буде "для галочки"; "2" – погана стрічка, бездарно втрачені гроші й час; "1" – ганебне видовище. В дужках вказано кількість респондентів, які бачили дану стрічку).

Один з респондентів назвав найкращим з нових українських фільмів "Ми, двоє мужчин" (1962) Ю. Лисенка.

3. Оцінюючи найбільш важливі для перспектив нашого кіна події останнього року (по п’ять позицій в порядку зменшення вагомости), журналісти у підсумку дозволили створити таку рейтингову хроніку сучасного українського кіножиття:

1. Проведення чергового МКФ "Молодість" – 12 (2,83)
2.  Протести прокатників проти вимоги обов’язкового дублювання фільмів українською – 12 (3,58)
3. Виразне домінування приватних виробників українських фільмів – 11 (1,54)
4. Публікація першого українського "Кінословника" В. Миславського – 10 (4,10)
5. Поява на екранах незвично великої кількости нових вітчизняних ігрових стрічок – 9 (2,11)
6. Прихід на посаду голови Державної служби кінематографії нової-старої особи Г. Чміль – 8 (3,12)
7. Проведення чергового МКФ документального кіна "Контакт" – 6 (3,50)
8. Діяльність журналу "KINO-КОЛО" – 6 (5,18)
9. Проведення чергового МКФ "Крок" – 5 (3,20)
10. Участь Богдана Ступки в російській версії "Тараса Бульби" – 4 (1,25)
11. Затвердження "Меморандуму" про дублювання фільмів українською – 4 (5,00)
12. Скандал довкола "Укртелефільму" – 3 (1,66)
13. Офіціальна вимога дублювати прокатні фільми українською – 3 (2,00)
14. Українська прем’єра фільму "Назви своє ім’я" С. Буковського – 2 (1,5)
15. Прихід на посаду міністра культури нового-старого керівника Ю. Богуцького – 2 (3,00)

(Перші цифри – кількість згадувань даного факту як значної події, цифри у дужках – середня сума місць даної події у приватних рейтингах).

Решта подій згадувалася лише одноразово, це:
- вихід на ринок кінопоказів компанії "Мультиплекс-холдінг";
- відкриття перших мультиплексів у Миколаєві та Донецьку;
- відмова Ж. Депардье зніматися в українській версії "Тараса Бульби";
- діяльність журналу "Кіно-Театр";
- діяльність Індустріального телевізійного комітету;
- добровільна відставка гендиректора МКФ "Молодість" А. Халпахчі;
- заява кінопрокатної компанії "Артхаус Трафік" стосовно невиконання Міністерством культури юридичних зобов’язань у підтримці національної кінематографії;
- новий фільм К. Муратової з українським продюсером;
- отримання двох технічних "Оскарів" компанією "Фільмотехнік";
- порушення авторських прав В. Греся при випуску й поширенні DVD-копії фільму "Чорна курка, або Підземні жителі";
- проведення "Медіа-форуму-2006";
- проведення чергового кіноринку на МКФ "Молодість";
- проведення чотирьох майстер-класів "Школи Голлівуду" в Україні;
- пряма трансляція фільмів фестивалю "Відкрита ніч" на УТ-1;
- рішення суду на користь Всеукраїнської гільдії кінорежисерів";
- сценічний дует Халпахчі-Депардьє на закритті МКФ "Молодість".

4.  Назвавши по три найкращі, на їхню думку, зарубіжні стрічки минулого року (в порядку зменшення симпатій), респонденти дозволили сформувати такий сумарний рейтинґ найкращих закордонних стрічок з тих, що були бачені київськими журналістами протягом останнього року (в дужках – кількість згадувань):

1.  "Острів" (Росія), П. Лунґін (4);
2. "Вавілон" (США), А. Ґ. Іньярріту (3);
3. "Повернення" (Іспанія), П. Альмодовар (3);
4. "Зображуючи жертву" (Росія), К. Сєрєбрєнніков (3);
5. "Лабіринт Фавна" (Мексика), Ґ. дель Торо (3);
6. "Ейфорія" (Росія), І. Вирипаєв (3);
7. "Живий" (Росія), А. Велединський (2);
8. "Королева" (США), С. Фрірз (2);
9. "Відступники" (США), М. Скорсезе (2);
10. "Париж, любов моя" (Франція), альманах короткометражок (2).

Серед іноземних фільмів, які було згадано по одному разу: "13", "Апокаліпсис", "Великий екстаз", "Повернення", "Місто гріха", "Дівчина із перловою сережкою", "Доктор Живаґо", "Жовта преса", "Кармен з Хаєлішта", "Весна, літо, осінь, зима і знову весна..", "Матч-пойнт", "Мюнхен", "Вікно", "Осло – Гаваї"; "Парфумер", "Під шкірою", "Порохова діжка", "Останні дні", "Рівно опівдні", "Свобода волі", "Скандальний щоденник", "Я обслуговував англійського короля".

5. На питання: "Як Ви оцінюєте загальні підсумки українського кінороку- 2006?" було отримано наступні відповіді:

дванадцять журналістів – "4";
шість журналістів – "3";
два журналісти – "2".

(За п’ятибальною шкалою, де: "5" – надзвичайно позитивно, із захопленням; "4" – стримано позитивно, без зайвих ілюзій; "3" – посередньо, із звичною байдужістю; "2" – неґативно, вже без жодних надій; "1" – "а хіба якесь українське кіно було?").

6. На пропозицію БУКу в трьох епітетах схарактеризувати діяльність колишніх і нинішніх держслужбовців, які впливали на розвиток українського кіна протягом минулого року, респонденти дали такі набори визначень, які нижче подано за абеткою у домінуючому серед відповідей російськомовному варіанті (в дужках – кількість повторів однакових характеристик):

Діяльність у кіногалузі колишнього гуманітарного віце-прем’єра п. Кириленка, на думку журналістів, була: административно-показная; аматорская; бездеятельная; безответственная (2); вежливая; дремучая; инертная; лицемерная; малозаметная; некомпетентная (2); неконструктивная; неконцептуальная; неощутимая; неуклюжая; неэффективная; односторонняя; пассивная!, пассивная!!, пассивная!!!; популистская (2); посредственная; совковая; сумбурная; толерантная; холуйская; цензурно не определимая; шовинистическая; эгоистичная. (Два респонденти відмовилися відповідати на це питання).

Діяльність у кіногалузі нинішнього гуманітарного віце-прем’єра п. Табачника, на думку журналістів, була: бездарная; безденежная; бездеятельная (2); высокомерная; деятельность бархатного кота с острыми коготками; застойная; интеллигентная; келейная; корпоративная; лукавая; малозаметная (2); нескрываемо украинофобская; некомпетентная; неконкретная; неконцептуальная; неопределенная; неопределимая; неощутимая; одиозная (2); осторожная; отчужденная; политизированная; политиканствующая; просто украинофобская; протекционистская; профес-сорная; равнодушная; разумная; роль свадебного генерала; самодовольная; свойская (в смысле подковерной поддержки своих); скрыто украинофобская; скучная; толковая; тщеславная; умеренно положительная, без лишних иллюзий; упадническая; ханжеская; цензурно не определимая; циничная. (Два респонденти відмовилися відповідати на це питання).

Діяльність у кіногалузі колишнього міністра культури і туризму п. Ліхового була: а разве у него была "деятельность"?; аморфная; безрезультатная; безысходная; глупая; говорливая; забюрократизированная; интеллигентная; компетентная; лакейская; невыразительная; не успел себя проявить; невежественная; незаметная; незнакомая; неизвестная; некомпетентная; неотличимая от других; пассивная; "помаранчевая"; провинциальная; просто бюрократическая; противоречивая; профессионально стертая; пустопорожняя (2); цензурно не определимая; экскурсоводная. (Три респонденти відмовилися  відповідати на це питання).
 
Діяльність у кіногалузі нинішнього міністра культури і туризму п. Богуцького була: активно-бездеятельная; бесцветная; бледная; взвешенная (2); достаточно позитивная желанием согласовывать разные интересы; достойна позитивной оценки за "Меморандум"; компромиссно-туповатая; консервативная (2); ласково-улыбчивая; не имеющая отношения к кино; невежественная; невидимая; незнакомая; нейтральная; номенклатурная; обнадёживающая (2); обновляющая; обтекаемая; "поза-бюджетна"; "позитивна, у зв’язку з поверненням Г.Чміль (подивимося далі!!!)"; протекционистская; спокойная; улыбчиво-ловкая; умеренная; умеренно-позитивная; хитрованская; цензурно не определимая; центристская; чиновничья; "як мисливець – обережний" (Максим Рильський). (Три респонденти відмовилися  відповідати на це питання).

Діяльність у кіногалузі нинішнього нового голови Державної служби кінематографії пані Чміль була: авторитетная; безысходная; болотистая; вызывающая уважение своей активной позицией в области национального кино; дамская; динамичная; достойная сдержанной позитивной оценки без лишних иллюзий; драматичная тем, что ее учреждение – внебюджетное; заботящаяся о собственном имидже; заинтересованная; заслуживающая сочувствия; заслуживающая уважения; идеологизированная; инертная; интеллектуально ограниченная; компетентная (2); куркульско-националистическая;  лояльная; материнская (по отношению к кино); не заслуживающая комментариев; невежественная; необъективная; ограниченная слишком малыми возможностями этого поста; основанная на любви к тем, кто делает кино; патриотичная; политкорректная; по-мужски волевая; последовательная (2); протекционистская; профессиональная; себе на уме; сильная; слабая менеджерски; старообрядческая; тормозящая перестройку кино; упорная; утопическая; цензурно не определимая; ценная тем, что она многое берет на себя как функционер; цинично-политичная; экспрессивная; энтузиастическая. (Два респонденти відмовилися  відповідати на це питання).


Автор і координатор проекту БУК
Олександр Рутковський
20.03.2007.




RSS

Новини

Архів


Новости кино ukrfilm.com