Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Кіноклуби

Статті


Новини

14.02.2008 20:48

БЕРЛІНАЛЕ: Перший тиждень – сподівання не виправдовуються

more.jpgЗа три дні до урочистого закриття 58-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вже можна підвести деякі попередні підсумки. Найголовніший з них – доволі невтішний: конкурсна программа, яка перед початком виглядала досить сильною, на практиці виявилась чи не найслабшою за останні декілька років. І це не звичайне буркотіння постійних фестивальних відвідувачів (говориться таке майже кожного року), а реальна картина: безумовно, можна знайти для себе щось цікаве серед величезної кількости показів, але дійсно свіжих вражень надто мало.

Дуже показовим у цьому сенсі є «великий» конкурс, про перші враження від якого ми вже писали: наступні чотири дні роботи тільки підтвердили сумний факт.

Справжньою знахідкою (власне, передбачуваною наперед) стала лише одна стрічка: нова робота знаного британського майстра Майка Лі «Безтурботна». Цим фільмом режисер продовжує свої дослідження пересічних представників середнього класу в сучасному британському суспільстві, але чи не вперше робить із цього дотепну і смішну комедію, в якій, звичайно, вистачає й піднятих гострих соціальних проблем. Історія простої вчительки початкової школи, яка знаходить своє кохання, розказана з теплом і симпатією, а виконавиця головної ролі Саллі Гокінс може вважатися вже найголовнішою претенденткою на «Ведмедя» за найкращу жіночу роль.

Ще один фільм, що привернув увагу, – іранський «Пісня горобців» – лежить у царині традиційного якісного кінематографа цієї країни, що він вражає вмінням на побутовому матеріалі піднятися до справжніх поетичних і філософських вершин.

І, нарешті, нова картина улюбленця Берлінале японця Йоджі Ямади – «Кабей – наша мати». Сімейна саґа, події в якій розгортаються від 1940-го року протягом наступних декількох десятиріч, вражає своєю спокійною мудрістю і вишуканістю режисури, а також чудовою акторською роботою знаної актриси Саюрі Йошінаґи.

В декількох інших конкурсних фільмах також можна знайти якісь принади: «Горобець» гонконзця Джонні То – приємний витончений, але невибагливий екзерсис, стилізований під кіно 1970-х; мелодрама каталонки Ізабель Койшет «Елегія», зроблена в США, незважаючи на відверту банальність, залишається у пам’яті завдяки професійним роботам Бена Кінґслі та Пенелопе Крус; корейський «Ніч і день» Гона Сан-Су нагадує, що досвід Еріка Ромера передається й на інші континенти; а один з двох німецьких фільмів у конкурсі – драма Доріс Дьоррі «Цвіт сакури – ганамі» – демонструє плодотворність творчого пошуку режисерки на японських теренах.

Але, знов таки, є й фільми, присутність яких у конкурсній программі поважного фесту викликає здивування. Це стосується й поліційно-соціальної бразильської драми Жозе Падільї «Елітний підрозділ» – жалюгідної подоби «Міста Бога», й посереднього французького «нуару» «Леді Джейн» Робера Ґедіґяна, й чергового переспіву тем і мотивів Нанні Моретті в італійській драмі «Тихий хаос» Антонелло Ґрімальді.

Власне, в конкурсі залишилось усього чотири фільми, й останні надії на яскраві враження ще не вмерли, адже серед них і тріумфатор «Санденса» «Баласт» Ленса Гаммера, і загадкове «Вогняне серце» Луїджі Фалорні, і новий опус Амоса Коллека «Невгамовний», і дебютна стрічка відомого французького сценариста Філіппа Клоделя «Я так давно кохаю тебе…».
Серед позаконкурсних показів останніх двох днів – довгоочікувана «Катинь» Анджея Вайди і нова комедія Мішеля Ґондрі «Будь ласка, перемотайте на початок».

А серед помітних подій на величезному кіноринку, що проводиться під час фестивалю, сьогодні відбулася особлива подія: Олександрові Роднянському довелося на декілька годин відволіктись від виконання своїх обовязків члена журі, щоб у якості продюсера офіційно презентувати міжнародній кіноспільноті найдорожчий російський кінопроект – екранізацію романа братів Стругацьких «Населений острів» у постановці Фьодора Бондарчука.

Алік Шпилюк, Берлін




RSS

Новини

Архів


Новости кино ukrfilm.com