Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Зйомки

07.09.2004 11:57

"Контакт" (Україна – Росія)

Аксінья Куріна

Упродовж травня і червня у Києві відбувалися зйомки (за жанром – фантастично-мелодраматичного) російсько-українського фільму "Контакт". Дебют у великому кіні російського кліпмейкера Андрєя Новосьолова продюсує російська компанія “СТВ”. Знімальна група – українська: виконавцем замовлення виступила нова компанія Pronto-Production (виконавчі продюсери Сергій Недзельський і Максим Осадчий), за камерою – оператор Сергій Міхальчук.

Фабула стрічки начебто з коміксу або з проекту якогось маляра-аванґардиста, який божеволіє від мутацій виду гомо сапієнс. Втім, доволі ґротескова словесна структура на екрані перетворюється на ніжну й гуманістичну історію... У земної жінки (Вєра Воронкова – “Коханець”, “Час танцора”) є незвичайний син Єґор (Дмітрій Єрмілов). Хлопець народився від кохання землянки й чужопланетянина (Віктор Конісєвіч). На перший погляд, Єґор не відрізняється від земних людей, але має дивну якість – від щастя він плавиться. Минули роки, Єґор подорослішав і закохався в дівчину Анжелу (Таня Пєшкова), і йому не перетворитися на плазму і утримати людську форму дуже важко. “Якось мені спала на думку історія про чужопланетянина, що плавиться. Я поділився нею зі знайомою сценаристкою Вєрою Бородуліною. В історії стали з’являтися нові фарби, ми трансформували її на ґрунт провінційного міста”, – каже Андрєй Новосьолов. Питаю режисера: чому вирішили знімати в Києві? Новосьолов відповідає: “Я знімав тут музичні кліпи, і мені місто сподобалось на рівні інтуїції. Ця історія могла б статися в Києві. У Москві люди зліші й цинічніші, все думають про кар’єру. А тут людський чинник цікавіший. Бо ж люди, щоб у них потрапив космос, мають бути простодушними... Космос не потрапить в людину цинічну. Я в Москві навмисне шукав акторів із дуже виразними очима і з особливим внутрішнім світом. А знімати у Києві хотів ще й через рельєф. Мені здавалося, що ця історія не може відбуватися на пласкому місці. Вона має бути там, де не можна побачити лінію обрію, на горбах, де видно, як пливуть хмари небом...”. Оператор Сергій Михальчук відповів лаконічно: “Ми могли б знімати в Ярославлі або Пєтєрбурзі, але обрали Київ, бо любимо його”. Місто на екрані позбавлене якихось конкретних характеристик – і історичних, і соціальних. Це, сказати б, нейтральне місто, де відбувається фантастична й мелодраматична історія. В епізодичних ролях залучені українські актори Римма Зюбіна, Олексій Вертинський, учні Дитячої Академії мистецтв.

Перевага сучасних технологій кіновиробництва в тому, що можна побачити кадр у моніторі ще на знімальному майданчикові. Мальовничий і яскравий травневий краєвид на екрані набуває більш притлумленої і ніжної акварельної гами. Ніби тінь Віма Вендерса десь тут заблукала. Це мої власні асоціації, але атмосфера, яку відчуваєш, як дивишся на екран, чимось невловимо нагадує трансцендентний світ “Неба над Берліном”. Хоча початкова картинка – це далеко не кінцевий результат. Зображення чекає велика трансформація на постпродукції. Тим паче, що фільм створюватиметься в сучасній технології обробки плівки “2К” (покадрове сканування зображення, що значно розширює можливості корекції кольору). Сергій Михальчук вже набув досвіду праці з технологією “2К” на фільмові “Мій зведений брат Франкенштейн” Валєрія Тодоровського. Спецефекти робитимуться в Санкт-Пєтєрбурзі впродовж двох місяців (довше, ніж знімальний період). У цьому розумінні “Контакт” – стрічка експериментальна, зі спецефектами в російському кіні майже не працюють (єдиний виняток – “Нічна варта” Тімура Бекмамбетова).

Запитую в продюсера Сєрґєя Сєльянова, чому він вирішив узятися за нетиповий для СТВ проект і на що розрахований “Контакт” – на кінопрокат чи це арт-гауз із обмеженою фестивальною авдиторією? Сєльянов відповідає, що стосовно фільмовиробництва він сповідує китайський принцип: нехай розквітають 100 квіток. Тому недоцільно проводити межу між арт-гаузом і жанровим кіном. “Якщо картина не знайде великої авдиторії, я не сумуватиму”, – впевнений продюсер...

А на сайті СТВ вихід до прокату російсько-українського “Контакту” вже позначено лютим 2005 року.



Зйомки

Архів


Новости кино ukrfilm.com