Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Зйомки

16.12.2002 19:28

“Золота лихоманка” Михайла Бєлікова

Наталя Конончук

На студії “Лавра” Національної спілки кінематографістів України триває праця над картиною “Золота лихоманка” – повнометражною стрічкою, що її фільмує за власним сценарієм режисер Михайло Бєліков. Оператор – Василь Трушковський, художник – Олександр Шеремет, композитор – Анатолій Алексанян, директор картини – Анатолій Шомін. У головних ролях – Віталій Линецький, Віктор Стєпанов, Олег Маслєнніков, Анастасія Сердюк, Діана Дорожкіна.

Сюжет картини розгортається у двох часових площинах – за наших часів і за тридцятих років минулого століття. Відомо, що Сталін дуже любив кіно. Якось, після перегляду “Золотої лихоманки” Чарлі Чапліна, він вирішив, що і радянська країна має розпочати видобуток золота – певна річ, силами політв’язнів. Начальником золотих копалень на Колимі було призначено сталінського кіномеханіка, котрий так завзято розпочав роботу, що став робити з добутого золота кулі і отримав за це орден Лєніна. Минуло понад 70 років. Якось під час прогулянки парком молодий журналіст Микола Воротницький натрапив на труп відомого бізнесмена і політика. Поряд з тілом лежав орден Лєніна, а саме вбивство було скоєно золотою кулею. Незалежне розслідування приводить журналіста до справжнього вбивці – однак імени його він вирішує не оприлюднювати. У розголошенні викритої таємниці не може переконати навіть величезна грошова винагорода – мова вже йде не про гроші, а про етику.

Історію про сталінські золоті копальні Михайлові Бєлікову розповів іще під час навчання у ВДІКу його викладач з історії закордонного кіна відомий кінознавець Сєрґєй Комаров, котрий сам відсидів багато років у концтаборах.

Виробництво картини було розпочато за державні кошти – кошторис становив 2 млн. гривень. На сьогодні студією “Лавра” отримано 900 тисяч гривень – і завершено знімальний період. На подальше державне фінансування режисер фільму Михайло Бєліков не сподівається, тому намагається знайти інші можливості для закінчення роботи над фільмом. Загалом же він принципово налаштований на продюсерське кіно – режисер має на увазі під цим визначенням не “проблему коштів, а те, хто врешті-решт стає власником стрічки”. На його думку, “пропускати” сьогодні гроші через потужні державні підприємства – нераціонально: це “марна трата і часу, і коштів”.

Михайло Бєліков. Зараз ми завершили зйомки і призупинили виробництво фільму. Тепер треба вирішувати питання, як закінчувати роботу – де знаходити кошти. Мова йде про досить невеликі суми, і я думаю, що ми вирішимо цю проблему. Як не дивно, але я б принципово не хотів, щоб кошти були державні. Якщо держава дасть 100% коштів, то вона буде і власником фільму – а якщо вона буде власником, то фільму не буде, тобто картина вийде і лежатиме на полиці. Її ніхто не побачить. У мене вже є деякі напрацювання в пошуках продюсерів для стрічки, і я сподіваюся, що до березня картину буде завершено.


Наталя Конончук. Як би ви визначили жанр фільму?


Михайло Бєліков.Мені як авторові складно про це говорити. “Золота лихоманка” – поєднання жанрів: і фарсового, і трагічного, і комічного, є елементи детективу. По суті ж своїй, якщо, звичайно, можна використати таке визначення, – це людська історія, життя. Наше життя, в якому поєднуються одночасно і горе, і щастя. Оцей діапазон між щастям і горем, трагедією і комедією є протягом багатьох років смислом усіх моїх фільмів.


На якого глядача насамперед орієнтована “Золота лихоманка”?


Михайло Бєліков. Історія, розказана у фільмі, значною мірою має стосунок до радянських часів, тому, напевно, вона може бути цікава глядачеві, який жив за тієї доби або знає про неї – про ці дуже складні, трагічні часи. Ми б хотіли, щоб наш фільм нагадав людям, навіть зовсім молодим, про ту добу – тому що без знання історії, якою б трагічною вона не була, не може бути щасливого майбутнього. В мене є підстави сподіватися, що молодь також дивитиметься фільм.



Зйомки

Архів


Новости кино ukrfilm.com