Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Зйомки

06.01.2003 15:24

Femme fatale з Рогатина

Наталя Конончук

У казковій історії, після одруження Попелюшки з принцом, настає всепрощення і загальний добробут (як у Шарля Перро: “Попелюшка пробачила сестер від щирого серця – адже вона була не лише вродлива, але й добра”), або ж пробачених сестер карає всевідаюче око провидіння (як у братів Ґрімм, де голуби виклювали сестрам очі і “так були вони покарані за злобу свою і лукавство на все життя сліпотою”). Сама ж новоспечена принцеса при цьому лишається незаплямованою – такі речі, як помста чи жадання влади, з нею просто несумісні. Проте казка закінчується днем весілля... В житті ж сталося так, що Настуся з Рогатина з чарівної Попелюшки перетворилася на злу мачуху з однойменної казки – коли йшлося про престолонаслідування її рідного сина, а згодом наслідки діяльности коханої дружини султана зіграли не останню роль в розпаді могутньої Османської імперії. Таким чином українська Попелюшка перетворилася на справжню femme fatale.

В історії Роксолани, безперечно, закладено величезний художній потенціал. В кіні він поки що реалізувався лише в жанрові пригодницько-мелодраматичному, а мистецький рівень цієї реалізації викликав чимало неґативних відгуків у пресі – мається на увазі телесеріал “Роксолана” (1997). Події цього 26-серійного фільму простежують долю рогатинської дівчини від її взяття у татарський полон і до скоєного не без її участи вбивства Мустафи – законного престолонаступника, сина султана від іншої дружини – і проголошення спадкоємцем трону могутньої османської держави сина Роксолани.

Влітку цього року на студії Укртелефільм розпочато зйомки продовження серіалу, що має назву “Роксолана – володарка імперії”. У запланованих 20 серіях фільму перед глядачами постане подальше життя Роксолани аж до її останніх днів. Сценарист картини – Денис Тесленко, режисер – Борис Небієрідзе, оператор – Павло Небера, художник – Олексій Родіонов, композитор – Євген Станкович, звукорежисер – Вячеслав Щербак, продюсер – Алєксандр Еміршах, фінансується виробництво російською телекомпанією “Наше кино”. До акторів, що перейшли в картину з першої частини фільму (Ольга Сумська, Анатолій Хостікоєв), додалися нові – Георгій Хостікоєв (роль сина султана і Роксолани), Дмитро Лаленков, Іґорь Дмітрієв, Боріс Хмельницький, Дар’я Хмельницька та інші. Повністю роботу над серіалом планується завершити в травні 2003 року.

Пропонуємо невеличку розмову з режисером фільму.

Наталя Конончук. Перша частина “Роксолани” дістала досить різну критику – однак, здебільшого, думки були різко неґативними. Які з зауважень ви сприйняли? Що робите по-новому в продовженні фільму?


Борис Небієрідзе. Ви правильно кажете, що погляди на картину дуже різнилися. Найкритичніше ставився до неї я сам. Але були такі відгуки, що мені було просто смішно.

Що саме ви маєте на увазі?


Казали, що це якесь явище в мистецтві – це смішно. Або ж що це такий жах, що... – це теж смішно. “Роксолана” – і не те, і не інше. Це звичайнісіньке розважальне кіно. Не більше і не менше.

Ви кажете, що ставитеся до першої частини “Роксолани” критично. Очевидно, що якимось чином намагаєтеся не повторити недоліків попередньої роботи у новому фільмові? Можливо, уникнути чогось з того, про що писала критика?


Звичайно. Але не тих недоліків, на які вказувала критика, тому що вона досі була, так би мовити, некритична: критикували зовсім не за те, за що треба було. А за що – було. Припустімо, писали: а чому в яничарів світлі очі? Та тому що більшість яничарів були слов’янами. Однак автор тієї статті цього не знав. Але ж я не повинен писати в титрах історичну довідку. Ну, інші подібні речі.

Ви стверджуєте, що критикували не те, що треба. А самі б ви за що критикували?


Перш за все, за бідність. За жахливе жебрацтво. На такий фільм взагалі витрачають від двох до трьох мільйонів долярів. А в нас було приблизно в десять разів менше. Коли ми починали роботу, нам пообіцяли дати потрібну суму, а потім просто не дали.

Тепер з грошима краща ситуація?


Трохи краща. Продовження серіалу повністю фінансує телекомпанія “Наше кино”. Укртелефільм дає свої павільйони і обладнання.

А за ким лишається авторське право? Юридично це буде російський серіал?


Авторське право належить Укртелефільму. Така була умова нашого міністра, і російська сторона пішла на неї.

Очевидно, “Наше кино” показувало першу частину серіалу і фільм мав успіх у глядачів, якщо ця компанія взялася фінансувати продовження?


Першу частину “Роксолани”, незважаючи на її недосконалість, уже показували в Росії, Америці, Канаді, Туреччині, Єгипті. В Україні фільм мав величезний успіх: рейтинґи були просто шалені. Тут казали, що картину дивилися, тому що Роксолана – героїня, яка цікава саме нашому глядачеві. Можливо. Але чому тоді в Росії дивилися? Певно, щось все ж таки в тому серіалові було...



Зйомки

Архів


Новости кино ukrfilm.com