Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

Реквієм за мрією/Requiem for a Dream

horisontal frame

Режисер: Даррен Аронофскі
Сценаристи: Г’юберт Селбі-молодший, Даррен Аронофскі
Актори: Марлон Уайенс, Дженніфер Коннелі, Джаред Лето, Еллен Бьорстін, Луїза Лассер, Кіт Дейвід
Країна-виробник: США 
Кіностудія: Artisan Entertainment, Bandeira Entertainment, Protozoa Pictures, Thousand Words, Truth and Soul Pictures
Рік: 2000
Час: 100 хв.
Формат: кольоровий 

“Мені не хотілося знімати фільм на тему “Наркотики – це погано”, – зазначив режисер "Кокаїну" Тед Демме, і, слід визнати, кінцевий результат цілком суголосний цьому зауваженню. Даррен Аронофскі в підходові до проблеми наркоманії виявив несподівану ретроградність – з першої і до останньої хвилини його стрічка однозначна, як прикрашений маковим бутоном плакат на стіні шкільного медпункту. Проте свою позицію режисер стверджує не лише за допомогою історії про скалічені долі і заворожливого драматичного дарунку від представниці “старої гвардії” Бьорстін: короткий монтаж декількох сюжетних ліній, що в захопливому темпі змінюють одна одну у ритмі саундтреку, “кислотна” візуальна експресія й колоритні представники кримінального світу зробили б честь будь-якому фільму про молодих славних хлопців із Брукліну та Іст-Енду в жанрі “Крутіше, ніж Тарантіно”. Усе це, сповнене позбавленим фальшу трагічним патосом, дозволяє забути про наочну “мінздравівську” аґітацію, примушуючи перейнятися двома речами: безвихідно-вичерпним уявленням про існування людей, що в їхньому житті закони об’єктивної реальности об’єктивно не існують, і поблажливо-несамовитим питанням-констатацією Вільяма Берроуза “А ви б?” (натяк на те, що нема таких речей, на які б ви, опинившись на місці цих людей, не пішли, й нема таких моральних норм, які б ви не порушили у спробах подовжити це нестерпне існування).

У “Темному місті”, картині про людей, що їхнє повсякденне буття контролюють інопланетяни, є епізод, знаменуючий вихід за межі вибудованого прибульцями світу, – головний персонаж підходить до героїні Коннелі, задивленої до морської далечіні. Аронофскі зацитував сей епізод за участю тієї ж Коннелі, мов би хотів показати, що та реальність, де живуть переможці зелених чоловічків і комп’ютерних матриць, а також ті, хто не бачили літаючі тарілки й користуються ПК, як друкарськими машинками, для більшости людей, що живуть в одному світі з персонажами його фільму, є мрією... І пов’язати її з дійсністю можна лише в один спосіб – виконати за нею реквієм.

О. Ґусєв






Енциклопедія