Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

У спальні/In the Bedroom

horisontal frame

Режисер: Тодд Філд
Сценарист: Роб Фестінгер і Тодд Філд
Актори: Сіссі Спейсек, Том Вілкінсон, Маріса Томей, Нік Стал
Країна-виробник: США, 2001 
Кіностудія: Good Machine, GreeneStreet Films Inc., Standard Film Company Inc.
Рік: 2001
Час: 130 хв.
Формат: кольоровий 

Режисерський дебют характерного актора Тодда Філда з ходу приніс йому номінацію на “Оскара”, а його дистриб’ютору – компанії Miramax – чергове поповнення банківського рахунку. Фільм “У спальні”, що він уперше був помічений на стартовому майданчикові некомерційного кіна, яким сьогодні є Санденський кінофестиваль, при вихідному мікроскопічному бюджеті в $1,7 млн., приніс прокатникам у 20 разів більше.

У маленькому містечку в Новій Англії, де люди живуть у злагоді із собою та в гармонії з природою, відбувається неабияка подія – Френка Фавлера (Нік Стал), випускника коледжу, що приїхав на літо до батьків і всерйоз захопився Наталі (Маріса Томей), жінкою, старшою за нього на десять років, із двома дітьми на руках, убиває в нападі ревнощів її колишній чоловік. Але сімейна трагедія ніяк не вплинула на рівномірний плин життя місцевої громади, тільки батьки загиблого – Рут (Сіссі Спейсек) і Метт (Том Вілкінсон) – фізично відчувають порожнечу, що утворилася в стіні автоматичної байдужости і непробивного лицемірства.

Мати закинула свої ініціативи з хоровим співом і цілодобово сидить перед телевізором, прикурюючи одну сиґарету від іншої. Батька нервує у висловлюваннях, що ними обмінюються його приятелі під час пересічної гри в карти, як неіснуючий жаль, так і невигадана скорбота. Не в силах миритися з присутністю випущеного під заставу вбивці, Рут і Метт підводять одне одного до потреби ритуальної розплати.

Подих фільму не збивається ні на секунду, рівний плин життя не переривається смертю; доданки трилера, що змінили місце розташування, змінюють і попередній результат самосуду. Остаточний підсумок залишиться за кадром, бо весь хід фільму готує глядача до питання, що повисає над фінальними кадрами стрічки: “Як жити далі?”. Не відомо, з чим і з ким опиняться наодинці у своїх снах і вчинках Рут і Метт – співучасники злочину. Хто буде їх відтепер переслідувати – чи то тінь сина, чи то тінь його вбивці? Чи обидві разом, чи по черзі?..

Шукайте жінку: курок пістолета вбивці один раз піддався на порив розуму, що він був змучений ревнощами, на курок пістолета месника тиснула свідомість, знеструмлена десятиліттями спільного проживання під одним дахом. Рут своїми медитаціями провокує Метта: засвоївши науку багатогодинного мовчання, вона бере на себе функцію таймера, дозволяючи чоловіку перетворитися на вибуховий механізм уповільненої дії.

Фільм “У спальні” не тільки використав по-новому вміння Тома Вілкінсона відтворювати стан депресії, але й уміння заражати ним навколишніх, а також повернув до життя драматичний талант Сіссі Спейсек. Навіть Маріса Томей, котра потрапила до незвичайних для неї обставин, змогла виглядати переконливим і рівноправним учасником діалогів. Режисер ховається за акторами не через свою неспроможність чи природну скромність, а винятково з жорсткої обумовлености задуму.

Олександр Виноградов






Енциклопедія