Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця

Новини

Арґумент-Кіно


Социальная сеть Ронин

Енциклопедія

Сен-Чигіро в полоні у духів (Віднесені привидами)/Сен То Чигіро но Камікакуші






Режисер: Гаяо Міядзакі
Сценарист: Гаяо Міядзакі
Країна-виробник: Японія 
Кіностудія: Dentsu Inc., Mitsubishi Commercial Affairs, NTV, Studio Ghibli,Tokuma Shoten, Walt Disney Pictures
Рік: 2001
Час: 125 хв.
Формат: кольоровий 

Отримавши одного з “Золотих ведмедів”, анімаційна стрічка “Сен-Чигіро в полоні у духів” – єдина серед ігрових фільмів головного конкурсного показу Берлінського кінофестивалю – остаточно підтвердила поважне місце японських “аніме” у світовому кінематографі. Її режисер Гаяо Міядзакі – автор всесвітньовідомих анімаційних картин “Мій сусід Тоторо”, “Наусікая з долини вітрів” та “Принцеса Мононоке”, а також найяскравіших манґа. Його вважають своїм учителем не тільки багато аніматорів, а й, скажімо, режисери “Матриці”. Цього разу він досяг вершин як художнього, так і комерційного успіху, адже “Чигіро” вже побила всі касові рекорди в Японії і вдало крокує Європою. У цій стрічці вперше у світі використано всі технічні новації, пов’язані з обробкою зображення і звуку, і досягнуто оптимальної комбінації і гармонійности між “ручною” анімацією і комп’ютерною графікою.

Ця казка про 10-річну дівчинку, яка опиняється в дивовижній країні, населеній богами й духами, і має власними силами врятувати не тільки себе, але і своїх батьків та друзів, утримує глядачів у напруженні протягом 2 годин. При цьому, як і будь-який витвір справжнього мистецтва, фільм має багатошарову структуру – тут є й традиційний етнографічний рівень, і ставляться глибокі морально-етичні питання, і є одверта екологічна спрямованість, і явні алюзії зі світовою класикою, передусім з “Алісою в країні чудес”, і навіть іронійно-пародійні елементи, адже за словами автора, “країна духів – це образ великої анімаційної студії”. Мабуть, недаремно Міядзакі вважається в Японії режисером рівня Акіри Куросави, який іще 1984 року так оцінив свого колеґу: “Ми з ним з однієї школи, ми маємо однакову впевненість у своєму шляху, однаковий смак до великомасштабних людських історій. Та коли критики починають порівнювати наші роботи, мені ніяково. Не можна применшувати важливість фільмів Міядзакі, порівнюючи їх із моїми!” Своєю новою стрічкою патріарх японської анімації ще раз підтвердив, що є водночас великим священником, останнім імператором і маленьким принцем кінематографа.






Енциклопедія